verbinden met mailserver

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroendk

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2009
ik heb weer en vraagje. ik krijg het niet voor elkaar om verbinding te krijgen met de server ikik gebruik de volgende code:

PHP:
$mbox = @imap_open($adress, $this->username, $this->password);

address= '{xxx.xxx.xxx.xxx:xx' pop3}inbox

en ik krijg de volgende foutmelding terug

Notice: Unknown: Server.reg.local Microsoft ESMTP MAIL Service ready at Tue, 8 Dec 2009 12:22:59 +0100 (errflg=2) in Unknown on line 0

ik snap niet wat hiermee bedoeld wordt en waar de fout zit :)

m.v.g.
jeroen

Als je dat @ weghaalt, dan zie je de eventuele errors die imap gooit. Misschien heb je daar wat aan? :)

dan krijg ik deze foutmelding erbij :
Warning: imap_open() [function.imap-open]: Couldn't open stream {Server.reg.local:25/pop3}inbox in

De mailserver moet in php.ini staan genoteerd, in de sectie [mail function]
Ik neem aan dat daar nu iets staat dat niet werkt, bijv. je eigen pc/server ipv. die van je provider.

Verder moet je de imap extension hebben geactiveerd in php.ini. Bij mij heet die
extension=php_imap.dll

Succes,

Tijs.

smtp stond idd op localhost die heb ik nou veranderd en de imap extansion stond al aan
zo ziet mijn php.ini eruit op die twee plekken:

SMTP 192.168.253.201 192.168.253.201
smtp_port 25 25

imap
IMAP c-Client Version 2007e
SSL Support enabled

de foutmelding blijft hetzelfde

En wat hangt aan ip-adres 192.168.253.201? Een mail/imap server?

Tijs.

daar hangt een mailserver die pop3 en als het goed is ook imap zou moeten ondersteunen

Ok,
1. Heb je al getest met een imap-client, zoals Outlook of Outlook Express of het ook echt (goed) werkt op die server?
2. Als je instellingen aanpast in php.ini moet je het web-server process herstarten.

Succes,

Tijs.

1. Heb je al getest met een imap-client, zoals Outlook of Outlook Express of het ook echt (goed) werkt op die server?
ik denk dat daar het probleem ligt aangezien dat niet helemaal lekker wil werken ik ga ff verder kijken in die richting bedankt voor je hulp :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan