Verbinden met server via portforward lukt niet. (Via canyouseeme.org.org lukt wel)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Superbrian007

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2012
Hallo,

Ik heb een geportforwarde minecraft server maar ik kan niet joinen.
Op canyouseeme.org vindt hij hem wel.
En als ik wil joinen op Minecraft, zegt hij: Permission denied:connect

Ik vindt dit heel raar.
Als hij hem via die website wel te pakken krijgt dat moet ik het toch ook gewoon kunnen?

Gr. Brian

Laatst bewerkt:
staat in de server.properties het IP adres wel goed naar het externe IP?

Externe IP? Ik heb meegekregen dat ik mijn IP van me router in moet vullen. Die kon ik opzoeken via cmd en dan "ipconfig". En dan bij Wireless Lan adapter Wifi.
En dan moet ik het Ipv4 adres invullen. En als je wil joinen moet je het publieke ip invullen toch? Zo heb ik het meegekregen

Gr. Brian

Die server.properties moeten wel goed staan, anders was er geen verbinding mogelijk vanuit canyouseeme.org (!)

Wat er mogelijk misgaat nu is dat je vanaf je thuisnetwerk wilt verbinden via het publieke ip-adres van je server. Dat werkt op (90% van de) thuisrouters niet.
Jij zult dus moeten verbinden via het lokale ip-adres van je server.

Dus (even inhakend op je andere vraag): Indien je verbonden bent met de Horizonbox moet je in je minecraft client-programma verbinden met het 192.168.192.xxx ip-adres van je Sitecom en ben je met de Sitecom verbonden, dan moet je in je minecraft client-programma connecten met het 192.168.0.xxx ip-adres van je minecraft server. [Herinner je hoe de portforwarding ook alweer werkt over jouw 2 routers... :D]

[Of er verder binnen je minecraft server(-instellingen) nog beperkingen staan wie vanaf waar mag verbinden kan ik natuurlijk niet inschatten vanuit hier.]

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan