Verbinding aan/uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

phantomtwister

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Ik heb af en toe problemen met mijn verbinding. Op onregelmatige tijdstippen schakelt de verbinding uit, enkele seconden later terug in. Meestal is dit om de 2 minuten, maar kan ook soms langer of korter zijn.

Ik gebruik een router van Level One en mijn verbinding is breedband van telenet.

Ook als er slechts 1 pc aangekoppeld is, heb ik er last van.

Zou dit iets met de firewall ofzo te maken kunnen hebben? Heb deze eens afgezet, en probleem bleef hem voordoen.

Alvast bedankt!

Oke...

Controleer eerst even of alle hardware in orde is. Zijn de kabeltjes goed aangesloten, fungeert de modem evt. router e.d. goed? (check de lampjes)

Is er behalve de Firewall andere software die het zou kunnen blokkeren? Is er een virus/spyware op je computer. (Spywarecheck download ad-aware www.ad-aware.com). Viruscheck zoek naar HouseCall (zo heette het d8 ik...)).

Greetz,

Adriaan

Hardwarematig is er niets mis.
Andere router geprobeerd, andere netwerkkaarten en andere kabels.
Probleem heeft zich vorige week ook voorgedaan, en dan is dit terug in orde gekomen. Aan mijn provider ligt het ook niet.

Buiten de firewall zie ik niets anders die voor de block kan zorgen. Uitgezonderd dan de firewall van de router, maar deze is uitgeschakeld.

Gescant met adaware, 26 dingen gevonden.
Zal kijken of het geholpen heeft.

Ligt dit misschien aan de Windows XP SP2 firewall? Scan toch nog even op virussen! Ik hoor wel of je spywarescan effectief is geweest.

Greetz,

Adriaan

Ik heb het vaak nog voor, maar door even de stroomkabel van de router in/uit te pluggen is het probleem meestal voor de rest van de dag opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan