verbinding ADSL valt weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nobodyswife

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 sep 2003
Berichten
2
tot voor kort had ik een P3 met win98. Ik heb hiermee zonder problemen een ADSL verbinding gehad met een Alcatel speedtouch USB modem.
Inmiddels heb ik een P4 Win 2000 pro en nu heb ik dit probleem: ik kan verbinding maken met internet maar na enige tijd valt de verbinding weg en staan er in de diagnostics van het modem termen zoals lijnverlies (?).
De tijd waarna de verbinding eruit gaat is variabel, maar het is mij opgevallen dat het sneller gebeurd naarmate er meer wordt gedownload.


Ik heb al van alles getest, USB hubs met powersupply er tussen (zowel een 1.0 als een 2.0 versie), de nieuwste drivers van KPN gedownload, de helpdesk van KPN en mijn provider gesproken maar tot nu toe heeft nog niemand een andere oplossing gevonden dan overstappen naar ethernetmodem.
Overigens: alles is uitgetest met 2 exemplaren van dit modem dus een defect modem lijkt mij uitgesloten.

Wie helpt??
 
Waarom heb je een HUB tussen de computer en het modem of is dit een van de opties die je hebt uitgeprobeerd?

Mvg
 
Ik heb hetzelfde probleem gehad.

Ook W2000 en dezelfde modem.

Eerst kwam de KPN met de oplossing van een externe USB-poort.
De computer zou n.l. te veel stroom onttrekken aan het moederbord waardoor de modem werd uitgeschakeld.
Het aantal storingen werd na het aanschaffen van een externe USB-poort inderdaad minder maar het bleef toch.

Weer de KPN gebeld en toen kwamen ze met de optie dat het kwam doordat we met een AMD Athlon processer werken en het was bekend bij de KPN dat er Konflikten konden optreden. Met een bijbetaling van € 30,- kreeg ik toen een ethernet modem en tot op heden is het modem geen enkele keer uitgevallen.

Jacco
 
Bruce, niet om flauw te doen, maar ze heeft een P4 een geen AMDathlon.
Dus mogelijk dat een ander probleem de oorzaak is.
De problemen met de AMD zijn inderdaad bekend en een vervelend probleem als je er een hebt.

Mvg
 
het is een vaak voorkomend probleem met usb 2.0, ik heb een eicon diva en had hetzelfde probleem, nu met een hubje van 30 € met aparte voeding werkt de modem perfect. Ik heb een p4 2.4 .
 
Hub er tussen was een idee van KPN en xs4all omdat het modem teveel stroom aan het moederbord zou onttrekken. Nu ik de antwoorden lees denk ik dat ik ook op ethernetmodem over moet gaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan