Verbinding Afsluiten van huisgenoot

Status
Niet open voor verdere reacties.

Meutje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 nov 2008
Beste leden van dit forum,

Op dit moment heb ik een internetverbinding van @Home, welke mij EUR29,95 per maand kost. Dit betekend dat ik en mijn 2 huisgenoten 10EUR per maand betalen voor deze verbinding. (het abo staat op mijn naam)
Helaas zijn mijn huisgenoten niet echt stipt met betalen, zelfs zo erg dat ik van één huisgenoot nu EUR50,- tegoed heb, vandaar mijn vraag:

Ik heb begrepen dat het mogelijk is om via de router 1 of meerdere IP-adressen af te sluiten van de verbinding. De router is van Sitecom. Heel simpel model.
Op deze site kun je 'm evt. bekijken http://www.routershop.nl/products/b...2-broadband-xdsl-cable-router-w-4p-switch.htm

Wie kan mij hiermee helpen?! Ik weet wel dat het iets was met inloggen met je ip adres op internet explorer en dan iets met admin en een wachtwoord?!

Alvast super bedankt voor degene die mij hier mee kan helpen.

Uiteraard is informatie voor het weer opnieuw aanmelden van het IP-adres ook welkom, mocht mijn huisgenoot betaald hebben mag hij uiteraard weer internet gebruiken.

Vriendelijke Groet,

Meutje

Beste leden van dit forum,

Op dit moment heb ik een internetverbinding van @Home, welke mij EUR29,95 per maand kost. Dit betekend dat ik en mijn 2 huisgenoten 10EUR per maand betalen voor deze verbinding. (het abo staat op mijn naam)
Helaas zijn mijn huisgenoten niet echt stipt met betalen, zelfs zo erg dat ik van één huisgenoot nu EUR50,- tegoed heb, vandaar mijn vraag:

Ik heb begrepen dat het mogelijk is om via de router 1 of meerdere IP-adressen af te sluiten van de verbinding. De router is van Sitecom. Heel simpel model.
Op deze site kun je 'm evt. bekijken http://www.routershop.nl/products/b...2-broadband-xdsl-cable-router-w-4p-switch.htm

Wie kan mij hiermee helpen?! Ik weet wel dat het iets was met inloggen met je ip adres op internet explorer en dan iets met admin en een wachtwoord?!

Alvast super bedankt voor degene die mij hier mee kan helpen.

Uiteraard is informatie voor het weer opnieuw aanmelden van het IP-adres ook welkom, mocht mijn huisgenoot betaald hebben mag hij uiteraard weer internet gebruiken.

Vriendelijke Groet,

Meutje

Hoi,

Goh, want vervelend. Maar uiteindelijk rest je inderdaad niets anders dan iemand 'gewoon' maar af te sluiten.
Je kunt het handigst z.g. MAC-filtering toepassen.
Elke netwerkkaart heeft een uniek mac-adres, bestaande uit een combinatie van zes paar letter/cijfercombinaties.
Je kunt op je router instellen dat alleen bepaalde netwerkkaarten toegang hebben tot het netwerk.
De manier waarop je dit regelt verschilt nogal tussen merk en zelfs type router. Je moet hiervoor dus de handleiding van de DC-202 raadplegen.

En nu?!

Hi Teun,

Bedankt voor je antwoord.
Helaas weet ik nu alleen nog niet wat ik specifiek moet doen qua inloggen in de router, daar rondzoeken, welke opties ik moet aanklikken ed. ook het DC-202 zegt mij niets, kan ik dat ergens op internet inkijken of downloaden?!
Hoe kom ik bijvoorbeeld aan het MACadres van mijn huisgenoot?! :S

Alvast bedankt voor je antwoord.

Met vriendelijke groet,

Meutje

Kun je de router niet WPA beveiligen, zodat de ander een wachtwoord nodig heeft ?
Of denk ik nu te simpel ?

Veel te simpel

Ik ben een NO NO op het gebied van computers wat je noemt is voor mij dan ook abracadabra...

Dus graag stap voor stap wat een oplossing zou kunnen zijn.

Thanx!

Hoi,

Het gaat om bekabelde verbindingen ...... toch?
Dan werkt dat met die WPA-encryptie niet omdat dat alleen voor draadloze verbindingen ingesteld wordt.

In de setup van de router kan je zien, welke pc's aangesloten zijn ..... meestal.
Weet helaas niet hoe dat bij de DC-202 Sitecomrouter van jou te zien is.
Een andere optie is de volgende:

Klik op Start.
Typ onderaan in het vak 'Uitvoeren': cmd (enter)
Typ in het dos-venster: ipconfig /all
Je ziet verschillende zaken staan.
Bij 'Ethernet-adapter lan-verbinding' zie je o.a. 'Fysiek adres' en daar gaat het om.
De combinatie van letters en cijfers (zes tweetallen) zijn altijd e t/m f en 0 (nul dus) t/m 9
dus als je een 0 ziet staan is het niet een letter, maar altijd het cijfer nul.
Schrijf dit op van jou computer, van de computer van degene die er wél in mag.
Ga nu naar de setup van de router.
In de gebruiksaanwijzing moet staan hoe je daar in komt.
Struin nu in de schermen tot je iets ziet staan van MAC-filtering of MAC-restriction of Physical restriction of iets dergelijks.

'Het gaat om bekabelde verbindingen ...... toch?'

Dan trek je toch de stekker eruit ???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan