Verbinding Het Net valt weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruben1981

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2003
Geachte,

een bekende van mij, beschikt nog over een 'antieke' internet verbinding via de analoge lijn (PSTN).

Hij heeft Het Net als provider. Alles heeft mooi vlekkeloos gewerkt, maar sinds het begin van deze week valt de verbinding na +/- 1 minuut uit en dient er opnieuw ingebeld te worden.

Als internet explorer openstaat icm de verbinding, dan doet de muis zo raar, de muis beweegt zich heel traag over het scherm.

Ik heb al een anti-virus (NAV) scan laten lopen, maar deze geeft geen enkel geïnfecteerd bestand aan.

In het hardware profiel is er geen hardware voorzien van een symbool. zoals uitroepteken,... m.a.w. hier lijkt alles gewoon in orde.

Heeft iemand enig idee hoe dit probleem op te lossen is, of waar het eventueel aan zou kunnen liggen?

b.v.d.

Laat diegene eens met adaware of spybot de pc nakijken op spyware

Beste M@rio,

Bedankt voor je snelle reactie!

ik had ad aware mooi gebrand op een cd'tje en deze proberen te installeren vanaf de cd maar dat mislukte, ik zou het nog eens kunnen proberen komende week, maar als het daar nu niet aan ligt, waar zou het dan aan kunnen liggen.

Wellicht dat er in outlook express als die tenminste gebruikt wordt staat aangegeven dat die na het ophalen van de mail de verbinding mag verbreken

Beste M@rio,

dat zou heel goed kunnen, maar hoe zet ik die optie uit?

Maar ik start outlook (express) niet eens op, puur en alleen maar internet explorer. Of wordt er toch automatisch contact gelegd bij het maken van verbinding met outlook?

Als oe niet wordt opgestart kan dat het ook niet zijn. Mijn gedachte is op dit moment toch spyware.

Wat ook nog gedaan kan worden is kijken of er nieuwe drivers voor de modem is en die installeren

Beste M@rio,

ik zal het eens proberen met Ad Aware en een nieuwe driver installeren van de modem, mocht het niet lukken dan zie je me weer terug op het forum.

Al vast harstikke bedankt voor je snelle reacties

Beste M@rio en alle andere forum gebruikers,

ik heb een nieuwe driver geïnstalleerd, Ad Aware laten lopen, maar nog steeds hetzelfde probleem.

Het begint er steeds meer op te lijken dat het modem defect is, maar wat ik dan wel weer frapant vind, is dat ik wel kan inbellen en dat na enkele seconde de verbinding verbreekt.

Ook heb ik al een nieuwe verbinding opgezet via Direct Internet van KPN, maar ook hier constateer ik hetzelfde euvel.

Weet iemand wat ik nog meer kan doen?

Beste M@rio,

dan zullen we dat maar eens proberen en mocht dat nu niet werken, wat zou dan het laatste alternatief zijn? Of wat zou het probleem dan kunnen zijn?

Beste M@rio,

mocht het niet lukken dan zal ik ik bij google maar eens kijken, ik hoop dat het installeren van een nieuw modem wel werkt en anders .... tja hoe zal ik het zeggen, dan hebben we maar een probleem.

Of zijn er nog andere gebruikers die een oplossing kennen.

M@rio, nog maals bedankt voor je snelle en goede service.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan