Verbinding krijgen lukt niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Freek1610

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 aug 2010
Ik zit sinds een aantal dagen met mijn handen in het haar.
Wie kan mij helpen.

Bij mijn ouders werkt geen 1 programma meer waar je het net op moet.
Of dat het nou exployer of MSN of bijvoorbeeld Sopcast is.
Ze gebruikt Windows XP.
Waarschijnlijk is het iets heel simpels maar niets lukt wat ik ook maar kon vinden.
Ik heb met mijn laptop er naast gezeten en van alles opgezocht. (op die van haar lukt dit natuurlijk niet omdat er geen verbinding kan worden gemaakt)
Er is echter wel een LAN-verbinding 100,0 Mbps.

Het heeft waarschijnlijk iets te maken met mijn proxy.
Mijn Firewall heb ik ook al uit of aan gezet.

Heeft iemand een idee ??

Modem en evt. router resetten?
Resetten Modem/Router
Verbreek de stroom naar het modem e/o router (trek de voedings/stroomstekkertjes eruit)
Wacht +/- 1 a 2 minuten
Herstel eerst de stroomtoevoer van het modem en wacht totdat deze volledig is opgestart
Herstel daarna pas de stroomtoevoer naar de router.
Herstart evt. de pc('s)
Kun je een screenshot zetten van ipconfig /all ?

Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij! :thumb:

Dus de laptop heeft ook geen verbinding? (begrijp het verhaal "proxy" niet zo goed)
(Die 100 mbps melding is normaal... dat roepen ze allemaal... maar staat er bij "status" ook "verbonden" ?)
Trek de stekker van de modem er een minuutje uit en plug daarna weer in... hij maakt dan opnieuw kennis met het netwerk, alle instellingen worden dan opnieuw ingelezen. Zit er een router tussen, doe daar dan hetzelfde.

Ga naar "uitvoeren", tik daar "cmd", en tik in het zwarte venster IPCONFIG... kijk dan of je een IP adres krijgt...

Edit: een Maestreechtenaer die een Brabander klopt op 2 minuten........ :eek: pfffffff

Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij! :thumb:

Dus de laptop heeft ook geen verbinding? (begrijp het verhaal "proxy" niet zo goed)
(Die 100 mbps melding is normaal... dat roepen ze allemaal... maar staat er bij "status" ook "verbonden" ?)
Trek de stekker van de modem er een minuutje uit en plug daarna weer in... hij maakt dan opnieuw kennis met het netwerk, alle instellingen worden dan opnieuw ingelezen. Zit er een router tussen, doe daar dan hetzelfde.

Ga naar "uitvoeren", tik daar "cmd", en tik in het zwarte venster IPCONFIG... kijk dan of je een IP adres krijgt...

Edit: een Maestreechtenaer die een Brabander klopt op 2 minuten........ :eek: pfffffff
Off Topic:
In het Maastricht's is het Mestreechteneer,maar ik respecteer ook de Brabanders.:thumb:

Laatst bewerkt:
Ik heb inmiddels echt van alles gedaan maar krijg het niet voor elkaar.
Iemand nog iedeen.....:(

Ja wat meer info geven,welke provider hebben ze, welk merk/type modem hebben ze, evt. welk merk/type router? Is het draadloos of bekabeld? Alls het draadloos is heb je dan al 's met een kabel geprobeerd?
Maak evt. een screenshot van je ipconfig /all scherm en plaats dat hier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan