verbinding krijgen met dvr surveillance recorder via laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sander11

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2008
Hallo allemaal,

Ik heb van een vriend van mij een recorder gekregen om beelden van beveiligingscamera's mee op te slaan.

Er zit aan de achterkant een ethernet aansluiting op het apparaat waarmee je kennelijk verbinding kan maken via een laptop/internet. Volgens mij is het mogelijk om via internet dus je videobeelden te zien.

Als ik het goed begrepen heb, dan zou dat apparaat een IPadres moeten hebben om te kunnen benaderen. Ik ben er niet zo in thuis. Iemand enig idee hoe ik daar achter kom en wat ik moet doen om met mijn laptop toegang te krijgen tot dit apparaat?

Vanzelfsprekend zat er boekje er natuurlijk niet bij :( dus nazoeken kan ik niet.

Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen.

Met vriendelijke groet,

Sander

Hallo allemaal,

Ik heb van een vriend van mij een recorder gekregen om beelden van beveiligingscamera's mee op te slaan.

Er zit aan de achterkant een ethernet aansluiting op het apparaat waarmee je kennelijk verbinding kan maken via een laptop/internet. Volgens mij is het mogelijk om via internet dus je videobeelden te zien.

Als ik het goed begrepen heb, dan zou dat apparaat een IPadres moeten hebben om te kunnen benaderen. Ik ben er niet zo in thuis. Iemand enig idee hoe ik daar achter kom en wat ik moet doen om met mijn laptop toegang te krijgen tot dit apparaat?

Vanzelfsprekend zat er boekje er natuurlijk niet bij :( dus nazoeken kan ik niet.

Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen.

Met vriendelijke groet,

Sander

Hmm, krijg je niet iets als je het modelnummer opzoekt in google? ik neem aan dat je sowiezo de software ervoor moet downloaden om het apparaat te kunnen gebruiken, en ik neem daarnaast ook aan dat deze software dan automatisch de camera detecteerd op het netwerk. zo gaat het ook met veel andere apparaten op het netwerk (veel printers, scanners, onze webcam op mijn werk, ...)

Vraag maar als je nog iets wilt weten..:thumb:

Hallo Peter,

Dank voor je reactie.
Ik kan het apparaat al gebruiken. Ik heb de camera erop aangesloten en het werkt allemaal. Nu wil ik alleen de recorder aansluiten op mijn router zodat ik via internet mijn huis in de gaten kan houden. Ik heb een IP adres van het apparaat maar weet niet wat ik ermee moet doen.

Groetjes,

Sander

Hmm, dan heb je in dit geval waarschijnlijk iets nodig om als server te dienen.
dus een Pc die je kan benaderen over internet die constant aanstaat.
Als je dat kan fixen, dan kan je via iets als hamachi i.c.m remote desktop je huis er mee bekijken van waar je maar hamachi hebt.

Ik wil je wel guiden door hamachi en remote desktop heen, maar dan moet je wel eerst een Pc hebben waar de beveiligingscamera constant op kan zijn aangesloten.

Hallo Peter,

Het zou toch ook mogelijk moeten zijn de recorder te kunnen benaderen zonder tussenkomst van een computer. Ik heb namelijk geen computer die continu aanstaat. Of vraag ik echt iets wat niet kan?

Groetjes,

Sander

Misschien is het mogelijk, maar dat moet het je camera dan wel ondersteunen, en moet je dan ook configureren. in ieder geval weet ik dat het als het mogelijk is, niet makkelijk is aangezien camera's niet altijd even "slim" zijn.

google eens op je modelnummer, en kijk of je even ergens een handleiding vandaan kan halen. of direct een howto naar wat je wilt.

Hallo Peter,

Ik heb al even gekeken maar nog zonder resultaat. Ik zal nog eens verder neuzen. dank voor je aandacht voor mijn vraag.

Groetjes,
Sander

graag gedaan ;)

Als je een oplossing hebt gevonden, kun je hem dan even posten? anderen kunnen er nog iets aan hebben ;)

Ga ik zeker doen, Peter. Ik ben ook al een paar keer goed geholpen via dit forum. Super!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan