Verbinding maar kan niet surfen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sven2007

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2007
Internet doet raar. Ik verbind de computer met de router. De verbinding is er en het lichtje brand. Maar ik kan niet op internet en niet pingen naar de router. Aan wat kan dat liggen?? Ik heb al geprobeerd om firewall uit te zetten, zelfde resultaat.

Ik neem aan dat DHCP aan staat op de router (d.w.z. de computers krijgen een IP-nummer van de router), je hebt geen vast IP-nummer ingegeven.

Kun je het volgende doen:
Start > Uitvoeren > intikken "cmd" > DOS-box opent > intikken "ipconfig /all" en vervolgens [ENTER]

Welk IP-adres heb je? Welke DNS-servers heb je (IP-nummers)?

IP adres: 192.168.1.4
subnet: 255.255.255.0
gateway: 192.168.1.1

DNS server: fec0:0:0:ffff::1x1
fec0:0:0:ffff::1x2
fec0:0:0:ffff::1x3

NetBios over TCPIP: uitgeschakeld

Je pc krijgt toch netjes een IP-nummer van de router, een andere pc zal een soortgelijk IP-nummer hebben met op het eind een ander cijfer (m.u.v. de 1, dat is de router).

Kun je je firewall (ik weet niet wat voor 'n firewall je hebt draaien) deinstalleren, dus niet alleen uitzetten maar in z'n geheel verwijderen! En dan nogmaals proberen te internetten.

HEb verbinding maar kan niet surfen

Hoi,

Ik ben radeloos.
Ik ken niet heel veel van netwerken en hebben een modem/router draadloos gekocht.
Hebben deze geinstaleerd op de vaste PC met netwerkkabel en dit werkt perfect.
Maar hebben ook een lap-top maar deze ziet dus de wifi_1A verbinding.
Kunnen daarmee verbinding maken maar kunnen niet surfen of msn kunnen we ook niet online gaan.

Wat kan hier mis zijn?

KAN IEMAND ONS HELPEN????

Alvast vriendelijk bedankt.
Kevin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan