verbinding maken met ander netwerk laat router crashen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElineK

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2005
ik heb vandaag een level one low budget router gekocht, wbr-3408

Nu krijg ik alles aan de praat, zowel bekabelt als wireless.
Maar als ik of mijn overbuurman een draadloze verbinding gaat maken met een andere router op een ander netwerk, crasht mijn level one router. Hij zendt nog wel signaal uit, maar draadloze verbinding is onmogelijk. Op de bekabelde pc's heb ik opeens het gele driehoekje met uitroepteken: geen of beperkte verbinding. Via de browser kan ik de router ook niet meer benaderen, terwijl ik nog wel een 192. ip adres van de router blijf krijgen. Alleen een reset helpt dan nog waarna alles weer even normaal werkt

Ik heb een firmware upgrade geprobeerd, maar dat lukt niet, de melding is dat internet niet idle is. Ik heb het modem losgekoppeld van de router en alle draadloze verbindingen afgezet, maar steeds dezelfde melding.

Wie herkent deze problemen en heeft er een oplossing voor gevonden? Anders gaat hij zaterdag terug naar de winkel.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Mogelijk wordt je 'gehackt'.
Het eerste wat je moet doen, nadat je de router hebt gereset, is het toegangswachtwoord tot de router wijzigen. Daarmee heeft een ander geen (draadloze) toegang meer tot de setup van de router.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan