Verbinding maken MySQL server

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcaslof

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 apr 2010
Ik heb een probleempje.
Ik wil via een telnet verbinding maken met een SQL server.
Als ik dan verbinding maak met de code: telnet 192.168.1.16 3306
dan maakt hij wel even verbinding maar verbreekt hem daarna.

Staan er misschien instelling niet goed of kan je helemaal niet naar zo'n server telnetten??

Want ik wil met een robot verbinding er mee maken en die kan een verbinding naar een IP adres+poort openen en dan gewoon strings versturen en ontvangen.

Alvast bedankt

Nakijken of je vanaf de pc waar je nu op werkt wel verbinding mag maken. Kijk dat na in PHPMyAdmin of welke tool dan ook die je gebruikt om rechten uit te delen.

Staat de SQL server buiten je thuisnetwerk, dan geldt het ip-adres dat je van de provider gekregen hebt. Die kun je achterhalen met te gaan naar http://www.watismijnip.nl

Er is over dit onderwerp trouwens al een onderwerp geweest: hier, vanaf posting #2 vooral.

Succes,

Tijs.

Misschien probeer je op de verkeerde manier verbinding te maken. Een telnet test is prima om te zien of de SQL-poort bereikbaar is, maar vlgs. mij doe je vanuit zo'n telnet verbinding verder niets: Normaal maak je een databaseverbinding m.b.v. een connector (bijv. die van PHP) óf je gebruikt het mysql.exe console-programma (staat in de bin submap van sql server op je pc).

Syntax:
mysql.exe -h [ip-adres of servernaam] -u [SQLgebruikersnaam] -p[SQLwachtwoord]

Dus stel dat de SQL-server te vinden is op mysql.mijndomein.nl en root wachtwoord is Password:
mysql.exe -h mysql.mijndomein.nl -u root -pPassword

Natuurlijk blijft dat je vanaf het ip-adres van waaruit je die sql-verbinding maakt je rechten moet hebben om verbinding te maken (zie mijn vorige posting).

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Thanx, zal het maandag testen!!

Die maandag was een dikke maand geleden, en we hebben hier op het forum niets meer gehoord. Is het gelukt?
Indien ja, meld dat dan even terug, en zet daarna de vraag op opgelost: Klik op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"].

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan