• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verbinding maken naar tabel ipv Werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

HansFRAP

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2011
Situatie
Ik heb 2 afzonderlijke werkbladen: WB1 en WB2. Elk werkblad bezit verschillende tab-bladen met standaard namen Blad1, Blad2, etc.
Op WB2, Blad1 heb ik een Tabel1 gedefinieerd. Tevens heb ik op WB2, Blad1 een Tabel2 gedefinieerd.

Ik wil een Verbinding op WB1 Blad1 naar de Tabel1 op WB2, Blad1, D5 maken.
[Ik wil dus geen koppeling op WB1 maken (dus geen cel verwijzing zoals: =[WB2]Blad1!$D$5 ) ]

Probleem
In sommige gevallen kan ik met een Verbinding direct naar de bedoelde tabel verwijzen. In veel gevallen kan ik alleen naar Blad1 verbinden.
Nu heb ik 2 tabellen op Blad1. Na het maken van de verbinding zie je dat dit fout gaat. Beide tabel worden nu in elkaar geschoven

Vraag
Hoe maak ik een specifieke Verbinding vanuit Werkboek1 naar Werkboek2, Blad1, Tabel1??

Sylvester,
Dank voor reactie. Ik heb poging gedaan om de bestaande tabellen een naam te geven.
In eerste instantie is me dat niet gelukt daar een tabel reeds een eigen tabelnaam krijgt op het moment dat deze tabel wordt gemaakt.
Ik heb het nu opgelost met:
- 'Tabel' als data ingevoerd
- Gebied geselecteerd en met: Formules, Beheren Namen, Nieuwe naam gegeven (aan gebied)
- Hierna: Invoegen, Tabel (Nu kunnen de formules in de tabel automatisch worden meegenomen op moment dat er een nieuwe rij wordt toegevoegd)
- Werkboek opgeslagen.
- In nieuwe werkboek kan er nu een Verbinding worden gemaakt naar het gebied (dat zelf een tabel is maar getoond wordt met de naam) die aan de tabel is gegeven.
Gegevens, Verbindingen

(Ik gebruik Verbindingen ipv Koppelingen daar koppelingen veel meer ruimte inneemt omdat je dit in elke cel plaatst en elke koppeling vrij lang wordt als je ook nog eens de koppeling legt naar een bestand in een andere directory)

Ik heb dus met je antwoord de oplossing gevonden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan