Verbinding maken WIFI lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

wouter ajax

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2007
Hee, ik heb sinds kort een htc touch. Ook hebben we sinds kort orange live box met droodloos internet. De live box is beveiligd. Nou zou ik met WIFI verbinding willen maken met live box.. en die als standaard verbinding willen kiezen.. Alleen dat verbinding maken lukt niet..

als ik op de naam livebox-b388 klik. ( zo heet de verbinding) staat er verbinding maken.... en daarna schiet die over naar niet beschikbaar.. maar dat is onzin want de computer naast mij ontvangt wel de stralen.. de instellingen staan als volgt:

Maakt verbinding met: werk
verificatie: open
gegevens codering: WEP
De sleutel word automatisch verkeregen staat aangevinkt
netwerktoegangsbeheer IEEE 802.1x gebruiken staat aangevinkt
EAP-type: Smartcard of certificaat

Kunnen jullie mij helpen zodat ik verbinding kan maken met Orange Live box en die als vaste verbinding kan krijgen?

Groeten, Wouter:thumb:

Wat je in ieder geval moet doen om verbinding e maken met de livebox is het volgende.

Onderaan de livebox zit een knopje REG. Die druk je in en dan gaat het lampje van je wifi knipperen. dan ga je op je telefoon naar instellingen en kies je onderin je tab verbindingen en ga je naar WIFI. Je ziet dan een lijst met netwerken in de buurt en je kiest vervolgens jou netwerk.

Je krijgt een nieuw scherm met maakt verbinding met: internet en dit is een verborgen netwerk. Die laat je staan zoals ze staan. In jouw geval zal dat vinkje voor verborgen netwerk uitgeschakeld zijn, kies volgende.

je krijgt een schermpje verificatie: ligt aan je beveiliging, maar standaard is die open.
verder staat er gegevenscodering die laat je op wep staan.
het vinkje voor sleutel wordt automatisch verkregen zet je uit.
Bij je livebox heb je een wepkey gekregen en die vul je dan in het vakje achter netwerksleutel in.
Kies volgende

Je krijgt nu netwerktoegangsbeheer IEEE 802.1x gebruiken. Dat vinkje moet uitgeschakeld zijn.

als je deze stappen hebt gedaan controleer je nog even op je router of het lampje van WIFI nog knipperd. zo ja druk op voltooien, anders druk je nogmaals op het REG knopje dat op je livebox zit.

Nu zou die het moeten doen.

wachtwoord wifi

Het lukt mij niet om met mijn i-pod draadloos internet te krijgen. Mijn provider is Orange. De helpdesk zegt mij dat Orange geen i-pod ondersteunt. Er wordt een wachtwoord gevraagd maar ik heb geen enkel idee waar ik dat wachtwoord kan vinden. Kan iemand me helpen? Ik ben helaas een leek op dit gebied!

Laatst bewerkt:
Wifi Hardware

Hoi

Ik heb een laptop Packrad Bell EasyNote MZ35 ik heb een ingebouwde wifi kaart maar ik kan nergens de hardware (ook niet op apparaat beheer) vinden om te kijken welke merk enzovoort is, ik heb everest gebruikt maar daar herkent die hem ook hij ziet alleen mijn ethernet kaart ik ben radeloos ik heb heel google afgezocht en de originele packard bell site maar daar downl ik de driver die op
support------>hardware maar die driver doet het ook niet.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
trouwens dit is mijn eerste bericht hier op Helpmij.nl ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan