• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verbinding met ander bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bandito

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2012
Berichten
199
Beste allen,

Een tijd geleden heb ik een registratiebestand gemaakt voor het bedrijf waar ik in vakanties werk.

Het is redelijke eenvoudig. In een bestand worden leveranciers en productnummers met bijbehorende productomschrijving opgeslagen. In een ander bestand worden orders ingevoerd en met behulp van verticaal zoeken kan er het een en ander automatisch ingevuld worden.

Dit werkte zoals het behoorde te werken in 2013. Nu is het bestand geheel geleegd (formules behouden), gekopieerd en hernoemt naar orders 2014 (ipv orders 2013).

Nu is het geval dat in het nieuwe bestand het automatisch vullen niet meer zo goed werkt. Wanneer er een nieuwe leverancier wordt toegevoegd in het bestand waar alle leveranciers staan wordt dit niet mee overgenomen in het bestand orders. De leveranciers die er al wel instonden worden nog wel gevonden door verticaal zoeken.

Kort samengevat, een bestand met verticaal zoeken in een ander bestand werkt in het originele bestand wel, maar zodra dit bestand geleegd, gekopieerd en gevuld wordt in 2014 werkt het ineens niet meer.

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Bij voorbaat dank,
Bandito
 
Bandito,

In orders staat waarschijnlijk een formule die via verticaal zoeken de gegevens invult.
In deze formule staat de naam van het bestand dat hij gebruikt.
Waarschijnlijk heb je hier de oude naam nog staan.
Pas de formule aan.

Veel Succes.
 
Hallo,

Sorry dat ik het bestand niet kan toevoegen ivm bedrijfsgevoelige informatie.

Het bronbestand, waar de formule van verticaal zoeken naar toe verwijst is niet veranderd. Alleen het order bestand is veranderd. De formule verwijst dus niet naar een veranderd bestand.

Met vriendelijke groet,
Bandito
 
Bandito,

Toch moet er ergens een fout zitten in het aangeroepen bestand. Heb je misschien de bestanden in een andere
subdirectorie geplaatst (2013 / 2014) waardoor het fout kan gaan.
Ik zou toch in het orderbestand even heel goed kijken naar de formule en dan met name naar het bestand dat
gebruikt wordt.

Veel Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan