Verbinding met bepaalde sites onmogelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Slicer

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2005
Wie kan mij hiermee helpen.

Sinds een paar dagen kan ik met bepaalde sites geen contact meer maken. Zo is het o.a. niet mogelijk contact te maken met hotmail, kan ik geen liveupdate maken met mijn Norton en lukt het niet de updates van windows te downloaden. Voorheen gaf dit geen problemen. Het lijkt wel of al mijn persoonlijke links geblokkeerd worden. Met de andere links zijn er geen problemen. Heeft iemand dit al eens meegemaakt?

heb je anti-Spyware programma's?

spybot adaware spywareblaster en ewido

StoneyCity zei:
heb je anti-Spyware programma's?

spybot adaware spywareblaster en ewido

Ja, en ik heb ze ook laten draaien. Adaware haalde er 'nogal wat rotzooi uit zoals ook ewido. Spybot gaf een schone computer aan.

StoneyCity zei:
ccleaner downloaden klik rechtsboven op latest verion downloaden
http://www.filehippo.com/download_ccleaner/
klaar installeren dan analyseren en dan opschonen

adaware nogal wat rootzooi gevonden en verwijderd dan moet je nogmaals scannen tot er geen spyware's meer gevonden wordt

Bedankt StoneyCity,
ccleaner geinstalled zoals aanbevolen en geschrokken van hoeveelheid rotzooi. Toch is dat niet de oorzaak. Denk het echter nu te weten. Ben gewisseld van provider. Kan het zijn dat in bepaalde gevallen ik nog inlog op de oude provider? Hoe kan ik dat voorkomen?
M.a.w. hoe kan ik alle links via de nieuwe provider laten lopen?

oh van provider gewisseld heb je een router? zo ja dan staat het dns adress van je router verkeerd ingesteld

StoneyCity zei:
oh van provider gewisseld heb je een router? zo ja dan staat het dns adress van je router verkeerd ingesteld

Ja, ik heb een router. Kan je mij uitleggen hoe ik die instelling wijzig?

voor het dns adress:
sluit je internetkabel direkt op je pc aan zonder het router
beraublad > rechtermuisknop op netwerklocaties > eigenschappen > rechtermuisknop op lan verbinding > status > tabblad ondersteuning > klik op de knop details > bij dns servers staat het dns adress 1e en 2e op papier zetten ze staan vaak niet hetzelfde

voor het router adress:
je router op je pc aansluiten
beraublad > rechtermuisknop op netwerklocaties > eigenschappen > rechtermuisknop op lan verbinding > status > tabblad ondersteuning > standaar gateway (192).xxx.xxx.xxx is het adress van je router die moet je bij internet explorer moet invullen. let op je router moet aangesloten zijn als je dit adress invult opschrijft op papier anders krijg je een ander verkeerd adress.

zie bijlage adressbalk in explorer http://www.helpmij.nl/....... staat er daar moet je je standaard gateway adress intypen dan heb je toegang tot je router:thumb:

Bijlagen

• naamloos.JPG
    naamloos.JPG
    26,7 KB · Weergaven: 30
Laatst bewerkt:
StoneyCity zei:
voor het dns adress:
sluit je internetkabel direkt op je pc aan zonder het router
beraublad > rechtermuisknop op netwerklocaties > eigenschappen > rechtermuisknop op lan verbinding > status > tabblad ondersteuning > klik op de knop details > bij dns servers staat het dns adress 1e en 2e op papier zetten ze staan vaak niet hetzelfde

voor het router adress:
je router op je pc aansluiten
beraublad > rechtermuisknop op netwerklocaties > eigenschappen > rechtermuisknop op lan verbinding > status > tabblad ondersteuning > standaar gateway (192).xxx.xxx.xxx is het adress van je router die moet je bij internet explorer moet invullen. let op je router moet aangesloten zijn als je dit adress invult opschrijft op papier anders krijg je een ander verkeerd adress.

zie bijlage adressbalk in explorer http://www.helpmij.nl/....... staat er daar moet je je standaard gateway adress intypen dan heb je toegang tot je router:thumb:

Helaas,Ik heb de standaard gateway en de DNS gegevens maar als ik de gateway aanklik wordt er gevraagd naar een gebruikersnaam en wachtwoord. Ik heb al van alles geprobeerd maar krijg geen toegang (401 Authorization Required
You are not authorized to access this device. Either you supplied the wrong credentials(e.g., bad password), or your browser doesn't understand how to supply the credentials required.) Is er een andere manier om in de gegevens van de router te komen?

Slicer zei:
Helaas,Ik heb de standaard gateway en de DNS gegevens maar als ik de gateway aanklik wordt er gevraagd naar een gebruikersnaam en wachtwoord. Ik heb al van alles geprobeerd maar krijg geen toegang (401 Authorization Required
You are not authorized to access this device. Either you supplied the wrong credentials(e.g., bad password), or your browser doesn't understand how to supply the credentials required.) Is er een andere manier om in de gegevens van de router te komen?

Yep, ik ben binnen in de instellingen van de router. Geeft nu aan >
Specify WAN IP Address: . . .
Subnet Mask: . . .
Default Gateway Address: . . .
DNS(Required) 1: . . .
DNS 2: . . .
DNS 3: . . .

Neem aan dat ik nu DNS 1 en DNS 2 moet invullen.

Slicer zei:
Yep, ik ben binnen in de instellingen van de router. Geeft nu aan >
Specify WAN IP Address: . . .
Subnet Mask: . . .
Default Gateway Address: . . .
DNS(Required) 1: . . .
DNS 2: . . .
DNS 3: . . .

Neem aan dat ik nu DNS 1 en DNS 2 moet invullen.
dns 3 nooit van gehoord is er een dns 3 aanwezig dat denk ik niet 1 & 2 vervangen dns 3 staat toch leeg? zo ja laat maar staan opslaan save of zoiets ff wachten klaar

mijn excuses dat ik veel later reageer ik was aan het koken en ff tv aan het kijken

Laatst bewerkt:
StoneyCity zei:
dns 3 nooit van gehoord is er een dns 3 aanwezig dat denk ik niet 1 & 2 vervangen dns 3 staat toch leeg? zo ja laat maar staan opslaan save of zoiets ff wachten klaar

mijn excuses dat ik veel later reageer ik was aan het koken en ff tv aan het kijken

Hallo StoneyCity,
Heb gisteravond van alles geprobeerd met de DNS van de Router maar niet met het gewenste resultaat. Echter het is eindelijk gelukt de overige sites binnen te komen. Er bleek een probleem met mijn Norton te zijn waardoor beveiligde sites niet benaderd konden worden. Zij werden a.h.w. door de firewall geblokkeerd. Door Norton van de computer te halen en opnieuw te installeren was het probleem opgelost.
Bedankt voor je adviezen!!!!
:D

graag gedaan dat komt omdat je met de firewall hebt gerotzooit maar nu is ie weer goed veel internet plezier toegewenst

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan