Verbinding met ethernetkabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

tim073

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 sep 2010
Hallo,

Ik zit met een probleempje. Ik zit hier op stage, en ik moet werken op een oude pc. Dit werkt natuurlijk niet. Onder mijn bureau ligt een router met een ethernetkabel erin. Dit is de 2e x dat ik hier stage loop, en de vorige x heeft de ICT man een paar instellingen gewijzigt op mijn oude laptop (Windows Vista) waardoor ik met die ethernetkabel op internet kon. Aangezien mijn baas te gierig is om die ICT man op te bellen, moet ik het zelf doen. Nu is mijn vraag, hoe krijg ik het voor elkaar om met een ethernetkabel verbinding met het internet te maken met mijn nieuwe laptop (Windows 7). Heb ik daar ook bepaalde wachtwoorden voor nodig? Of moet ik een aantal dingen wijzigen bij de instellingen?

met vriendelijke groet,

Tim

De instellingen bij het gemiddeld bedrijf kennende is het een kwestie van kabel inprikken en internetten maar. Wel moet je Windows 7 even vertellen dat het een thuis of zakelijk netwerk is, anders krijg je geen verbinding.

Zonder verdere informatie over allerlei instellingen en apparatuur op het netwerk, valt er weinig over te zeggen.

@Rogers,
Dus je wilt zeggen dat het niet kan zijn dat ik bepaalde instellingen moet gaan wijzigen en dat de verbinding het daarna wel doet?
Want dat lijkt mij het meest logische, als ie de verbinding niet gelijk pakt....

Nee, wat ik wil zeggen is dat ik nog nooit een netwerk in een bedrijf (anders dan de zeer grote bedrijven) heb gezien, wat standaard geen http via de firewall naar buiten laat. Oftewel in de regel is het voor wat betreft internet een kwestie van inprikken en gaan.

Als dat bij jou niet het geval is dan hebben we meer informatie nodig om je vraag te kunnen beantwoorden. En ja, in dat geval moeten er dingen gewijzigd worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan