Verbinding met netwerkkabel werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Max306542

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2012
Hey,

Ik heb een probleem met de verbinding tussen mijn PC en laptop. Een tijdje terug had ik met een netwerkkabel een verbinding tussen deze twee apparaten, en kon ik zonder problemen bestanden naar elkaars bureaublad overzetten.
Toen ik het wachtwoord van mijn laptop (het wachtwoord dat wordt gevraagd als je de laptop opstart) afhaalde deed de verbinding het niet meer.. Ik heb het wachtwoord op mijn laptop weer terug ingesteld, maar dat lost het probleem helaas niet op.

Mijn laptop wordt tot op de dag van vandaag nog wel aangegeven op mijn PC, maar zodra ik erop klik verschijnt de volgende foutmelding:

Vanaf mijn laptop kan ik wel in mijn computer kijken (via de zelfde netwerkkabel), maar vanaf de computer niet in de laptop.

Dit zijn de instellingen voor delen op mijn laptop:

Delen staat op beide apparaten ingeschakeld en beide apparaten zitten in dezelfde groep (workgroup).

Weet iemand een oplossing?

Alvast super bedankt!

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie.
Sorry, dat komt me niet bekend voor.. Zou je me kunnen vertellen wat ik daarvoor moet doen?

Het probleem is dat de verbinding tussen mijn laptop en PC niet werkt. Deze verbinding wordt door een netwerkkabel gemaakt. Er komt dus geen internet of browser aan te pas..

Probeer weer het netwerk opnieuw in te stellen op de laptop, oftewel de netwerk wizard opnieuw starten, zet wel de wifi eerst even uit.
Overigens geef je op de foto in je startpost de gegevens over de wifi, vandaar de verwarring denk ik.

Waarom laat je niet alles via de router lopen? want ik begrijp eruit dat je een vaste verbinding hebt tussen de PC en de laptop?

Mijn PC heeft een slechte internetontvangst, dus verbinding via de router is geen optie, vandaar de netwerkkabel, die via het netwerkcentrum ingesteld moet worden omdat daar de opties voor delen staan (zoals te zien op de bijgeleverde foto).

De netwerkkabel heeft niks met internet te maken in dit geval. Er is geen netwerk tussen de twee apparaten.
Laptop heeft windows vista
PC heeft windows 7

Kun je me uitleggen hoe ik de wizzard moet uitvoeren?

Edit: na drie dagen heeft iemand mij kunnen helpen. De oplossing is heel simpel: verander het wachtwoord van de thuisgroep..

Bedankt voor het helpen jongens!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan