verbinding met router maar geen internet

• Onderwerp starter Onderwerp starter msane
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

msane

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 sep 2009
Hallo, ik heb hier een netwerk waarop 7 personen zijn aangesloten sinds kort is er een nieuwe router ( Met MAC filter aan), ik heb alles ingesteld en alles werkt prima (internet op alle laptops pc's) . Alleen nu heb ik hier een laptop staan, waarmee ik wel verbinding tot de router krijg maar neit op het internet kan. De laptop draait windows XP ik laat automatisch IP adres toewijzen, ik heb al veel geprobeerd ( stekkers van router en modem eruit ). Hopelijk kan iemand mij verder helpen en heeft er misschien nog iemand enige suggesties.

Mag ik de software configuratie weten?

Dus; is er bijvoorbeeld een FireWall geinstalleerd die voor problemen kan zorgen?
Staat de laptop vast aan 1 MAC-adres? Want sommige systemen veranderen hun fysieke adres en andere gegevens automatisch na een reboot.

In aansluiting op de vorige poster:
Heb je het MAC-adres van de draadloze netwerkkaart van de laptop wel in de MAC-filtertabel toegevoegd? Zet anders (tijdelijk) even het MAC-filter uit, en kijk of het dan beter gaat.

Natuurlijk op de laptop de encryptie-instellingen en SSID afstemmen op de instellingen van de router/draadloze netwerk waarmee geprobeerd wordt verbinding te maken. Kijk dat ook even nog een keer goed na.

Ook kan het zijn dat je (bijv.) WPA2 encryptie hebt aangezet in de router, en de laptop alleen WPA ondersteunt etc.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
hallo, ik heb de mac filter uitgezet en toen geprobeerd op internet te komen. Verder zit er geen encryptie op het netwerk, alleen de mac filter.

@ c0de het mac adres blijft zoals hij is, na een reboot systeem draait op windows XP maakt gebruik van AVG, en windows firewall en een uitgeschakelde norton

Meld ook terug over de andere punten uit mijn posting (en die van c0de m.b.t. firewall).
Vertel ook of het werkt als de pc/laptop bedraad wordt aangesloten aan de router.

Tijs.

hoe kan ik kijken of de laptop dezelfde SSID instelling heeft? ik heb het geprobeerd met draad, toen werkte het internet wel.

Mooi, als het berdraad werkt is een probleem met het TCP/IP protocol op de pc/laptop niet waarschijnlijk (dat scheelt! :))

M.b.t. je vraag: Makkelijkst is om de verbinding te verbreken, en dan opnieuw te beginnen.
Wat je in ieder geval kunt/moet doen is rechtsklikken op het icoontje van de draadloze netwerkverbinding en kiezen voor Beschikbare netwerken weergeven. Dan in de linkermarge van het geopende scherm kiezen voor Voorkeursnetwerken (o.i.d.). Je moet dan in staat zijn om de (opgeslagen instellingen van) de verbinding te verwijderen, zodat je ermee opnieuw kunt beginnen.

Succes,

Tijs.

Als je dnties zijn laatste stap uitvoert moet het goed komen!;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan