Verbinding Netwerk Eigenschappen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Berichten
1.621
Zie bijgevoegd JPG-tje.
Na de installatie ziet het menu van mijn Casema-verbinding, onder tabblad Netwerk alsvolgt uit.
Het is mij niet helemaal duidelijk of de twee opties
'Bestands en printerindeling voor Microsoft-netwerken' en 'Client voor Microsoft-netwerken' inderdaad UIT moeten staan. Wat betekent dit en wat betekent het als ik ze AAN(vinken) zou hebben staan.

Systeem, AMD Athlon(tm) XP 1600+, 512 MB RAM, Windows XP.
 

Bijlagen

  • verbinding-netwerk-eigenschappen.jpg
    verbinding-netwerk-eigenschappen.jpg
    72,4 KB · Weergaven: 90
bestandsdelen is voor als je een netwerkje heb dat je dan je mappen kan delen met andere in het netwerk (simpel uitgelegt)

client voor microsoftnetwerk
is voor een netwerkje dat je kan inloggen op een netwerk heb je niet nodig bij casema dus ik zg wel dat je qos aangevinkt staat probeer deze even uittezetten en kijk of je internet verbinding het nog doet.
Het is namelijk beter om deze uit tezetten
 
En verder...

Bedankt, duidelijk. Ik kijk wat het effect is van het uitzetten van Qos.
Ander klein onhebbelijkheidje. Na opstarten van de PC en aangekomen op het bureaublad, probeer ik b.v. direct naar Outlook Express te gaan. Dan hoor ik een seconde of 30, geratel(van de HD, ga ik van uit), zie rechtsonderaan op de taakbalk het 'poppetje' van de WindowsMessenger verschijnen en kort er na (5 a 10 seconden) verschijnt pas het Outlookscherm.
Het verbinding maken gaat dan vlekkeloos en vervolgens ook elke keer dat ik de verbinding verbreek, weer activeer, Outlook verlaat, weer aanroep.
Alleen na opstarten van de PC, doet zich dit verschijnsel voor.
 
Zorg ervoor dat Messenger niet automatisch met OE opstart. Kijk hier voor de register-hack.

Groetjes,
Bennie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan