verbinding niet altijd te maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

davidoz2

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2003
Berichten
138
hallo mensen,

ik zit met een redelijk irritant probleem.
Zodra ik mijn computer opstart, beginnen de lampjes van het adsl-modem normaal te branden. Het is alleen wel zo, dat ik zo snel mogelijk, bij voorkeur als windows nog aan het opstarten is, ik al de opdracht moet geven om verbinding te maken. Doe ik dit niet en bijvoorbeeld pas na 5 minuten, dan is de verbinding er wel, maar blijft hij continu bezig met het controleren van de gebruikersnaam en wachtwoord, om vervolgend error 650 te geven, dat er iets mis is met mijn modem.

Inmiddels modem al opnieuwe geinstalleerd, geen resultaat. Spyware-vrij (voor zover mogelijk in digi-land :rolleyes: ), deze zijn te vinden bij de Post met alle hijacklogs. Ik heb het gevoel dat er op de achtergrond IETS draait, dat de verbinding op een of andere manier tegen probeert te houden. Ik heb alleen geen flauw idee meer wat dat dan zou moeten zijn, want als ik er dus na het opstarten in slaag verbinding te krijgen, blijft deze wel gewoon aanstaan.

Ik hoop dat ik bij het goede onderwerp post, anders moeten de forumbazen hem maar even verschuiven (excuses alvast, mocht dat zo zijn).

Alvast bedankt voor de hulp!!!!!
 
Bij welke provider zit je en met welke windowsversie? Misschien dat we via google verder komen. Het heeft wel goed gewerkt? Zijn er nieuwere drivers voor je modem? Zit je via een router?
 
Planet internet is mijn provider. Ik gebruik windows 98.
De foutcode is 650, ik heb wel wat gezocht maar ik kan zelf niet iets vinden waar ik wat aan heb... dit is het enige wat ik kon vinden:

URL=http://www.fysioweb.nl/service/algemeen/doc/problemen/fout650/nl/fout650.htm]klik[/URL]



ik heb adsl, misschien dat ik aan het algemene gedeelte iets heb? ik wil niets doen dat het nog verder kan verergeren, dus eerst even jullie mening ;)
 
Laatst bewerkt:
Uit de Help van Planet:

Wat moet ik doen als ik foutcode 650 krijg icm een ADSL-ethernet modem? (5 lampjes)

De oorzaak van deze melding is niet altijd duidelijk, maar het blijkt dat deze foutcode in combinatie met een ADSL-ethernet modem vaak te verhelpen is door de volgende stappen te doorlopen;
  • Reset de ADSL-ethernet modem, door voorzichtig een balpen in het reset-gaatje te drukken.
  • Houd de 'reset' net zo lang ingedrukt, totdat het rode lampje gaat branden.
  • Voer het programma windows/win/msx_home of windows/win/msx_home.exe uit (vanaf de groene cd-rom van KPN)
  • Volg de instructies
U zou nu weer verbinding moeten krijgen.

http://www.planet.nl/help/
 
nja zal best wel helpen, punt is alleen dat ik een usb modem heb, met 3 lampjes :(

feit is wel dat ik na het opstarten soms maar 1 lampje heb (geen verbinding mogelijk dan), en dat wanneer ik soms verbinding heb ze alle 3 gaan branden, waarna de verbinding wel aanblijft, maar geen data meer verstuurd.

En ik moet nog steeds direct na opstarten verbinding maken, omdatie dus anders 650 geeft...
 
Geplaatst door davidoz2
nja zal best wel helpen, punt is alleen dat ik een usb modem heb, met 3 lampjes :(

Tja, dit was het enige dat in de Help van Planet te vinden was over foutcode 650... :(
 
ja, en die zeggen dat zij er niks aan kunnen doen....

het zou iets software-matigs zijn, wat ik zelf maar even moest uitzoeken....
 
Heb je zo'n rode of groene modem? Hoe heb je die geinstalleerd? Met die "OUDE" cdrom van een jaar of 2-3 geleden ?(als je al zo lang dit modem hebt tenminste)

Heb je verbinding dat je in je taakbalk rechtsonder een "rog" ziet? Of zie je 4 gekleurde vierkantjes.

Als je het eerste ziet, dan heb je nog de oude drivers van dat modem.
 
Laatst bewerkt:
Wat is het precies voor modem (merk en type)? Misschien kunnen we dan iets vinden op de site van de fabrikant.
 
ik heb een Ericsson HM121di adsl modem. (ik weet niet of het relavant is, maar we hebben hier wel een isdn centrale, ook al zit het modem nog voor die centrale zegmaar.)

En hij is niet groen of rood, maar heel erg grijs. De lampjes (3) zijn wel groen. Boven de lampjes staat ADSL / DATA / USB.

Ik heb nu iets meer dan een jaar dit modem.
Op de taakbalk zie ik helemaal niets van het modem zelf, maar ik kan me wel vaag iets herinneren dat ik dat icoontje ooit ergens heb uitgezet. Als ik verbinding heb zie ik wel die 2 groene beeldschermpjes, die oplichten bij dataverkeer.

Nog een idee :( ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan