verbinding op 1 computer verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Ik heb kabelinternet en zit met 3 PC's achter een router op het net. Omdat ik 1 van de computers in het interne netwerk niet meer kon bereiken, ben ik gaan knoeien. Met het resultaat dat ik op die PC nu mijn internetverbinding kwijt ben.

Om het op te lossen heb ik het volgende gedaan: De instellingen voor de netwerkkaart verwijderd en vervolgens de TCP/IP instellingen volgens voorschrift (ik kan op de andere PC's precies zien wat ik moet doen, uiteraard wel een uniek IPadres toegewezen) weer teruggezet. De kaart staat nu wel op 'ingeschakeld', maar ik heb geen internetverbinding. Ik vergeet vast iets, maar wat?

Bij internet opties verbindingen, kiezen voor nooit verbinden.

ik begrijp er helemaal niets van.

de instellingen op mijn probleem PC zijn excact hetzelfde als de andere twee, die een prima verbinding hebben.
ik heb de threat van hanmat helemaal doorgenomen, op het fysiek verwijderen van de netwerkkaart na. maar dat gaat ook niet, want het is een onboard.

JBS, jouw optie kan ik niet uitvoeren, want alles is grijs in dat vak.

wat kan het in godsnaam zijn? de kabels zijn goed aangesloten (bovendien liep alles vanmorgen nog als een trein) en er is geen storing....

ja, ook de router al gereset. tegen beter weten in, want de andere pc's hebben wel internetverbinding.

stonden de andere pc's uit ?

bij mij wilde 1 pc niet meer op netwerk en internet na dat ik alles uit had gezet en opnieuw had gestart (ook kabelmodem) werkte het weer als een trein.

ps staat je subnet goed de fout 255.255.225.0 bv zie je bijna niet

De SNM staat goed. Ik heb de andere PC's niet uitgezet. Zal ik eens proberen.

ook dit heeft niets geholpen....
ook de kabel vervangen, zonder resultaat....

Ik had nog iets niet gedaan. Ik heb geprobeerd op naam te pingen naar een andere PC in het netwerk. Dat lukt niet, terwijl ik dat met een andere PC in het netwerk wel kan doen. Dus:

ping pc1 naar pc3 lukt niet (waarbij pc1 de pc is die geen internetverbinding heeft)

ping pc2 naar pc3 lukt wel

Vervolgens heb ik op pc1 de Netbios via TCP/IP ingeschakeld, zonder succes....

Ik heb nu ook geprobeerd mijn router te benaderen op 192.168.2.1
Op pc1 gaat dat niet, op pc2 lukt dat prima. graag hulp!

Ik ben eruit, tenminste, ik ben een heel eind.
Ik heb de firewall (sygate) uitgezet en hup: internetverbinding. En dat vind ik vreemd, want ik heb al maanden niets in de instellingen van de firewall gewijzigd. Ook kan ik mijn gedeelde partities nog niet vanaf een andere PC benaderen. Graag nog wat hulp dus.......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan