Verbinding start laat op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

r.vink

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 okt 2000
Berichten
2.401
Ik heb het volgende probleem bij iemand,

Een pc start normaal op. Het duurt alleen minutenlang voordat het verbindingsicoon in de tray verschijnt en de verbinding daadwerkelijk actief is. Ook duurt het een hele tijd voor de bestandsmappen te zien zijn in verkenner. Je ziet dan een hele tijd het zaklampje heen en weer gaan. De pc hangt in een netwerkje van twee pc's via een router. Beide draaien XP.

Router gereset naar fabrieksinsellingen, gescand op Spyware etc. Schijfopruiming. niets helpt.
Wie heeft enig idee?

Wat mij wel opvalt in taakbeheer is dat de volgende items pas opstarten als het verbindingsicoon in zicht komt:
imapi.exe
alg.exe
 
Laatst bewerkt:
alg.exe is een programma dat draait voor internet-delen.
Dus dat kan wel kloppen dat dat pas later opstart. Die imapi.exe is voor het branden van cd's enzo, maar schijnt ook als virus tevoorschijn te komen. Maar ik neem aan dat je al een complete virusscan enzo hebt uitgevoerd.
Maar het is misschien wel even handig om te controleren of er niet stiekem een dialer staat te bellen, naar een heel duur 0906-nummer ofzo ... dat zou natuurlijk ook een verklaring kunnen zijn dat het wat langer duurt. Want dan gaat ie eerst dat allemaal afzoeken voordat ie naar het lokale netwerk gaat.
En ik zou de logboeken eens goed doorspitten, misschien zit er wel wat dingetjes fout in het systeem, en dan zou je die daar moeten kunnen aantreffen. En misschien even kijken of het helpt om de duplex-settings van de netwerkkaart in te stellen op bijvoorbeeld 100 mbit/fullduplex, of dat sneller werkt dan autonegotiating. Dit vindt je bij de eigenschappen van je netwerkverbinding, en dan de eigenschappen van de netwerkkaart. Dan staat het op het tabblad geavanceerd. Het is afhankelijk van je kaarten en van je netwerk wat de snelheid zou moeten zijn. Maar met windows XP kan je bij de eigenschappen van je netwerkverbinding al zien op welke snelheid hij werkt.
 
Hai Pmeijne,

Ik heb de pc maar tot mij genomen en op mijn router aangesloten. Nou alles knalt erin met een respectabele snelheid. Dus ik denk dat hij het moet zoeken in de aangesloten randapparatuur. Het advies meegegeven alles er één voor één op aan te sluiten. Laat je nog even weten of het probleem aan het licht komt.
Bedankt voor je reactie.
 
Misschien ook de netwerkkabel eens testen/vervangen, misschien doet die wel vervelend ;)
 
Hai,

Om mijn eerste bericht een beetje beknopt te houden heb ik niet alle acties opgeschreven die ik al heb ondernomen...maar daar zat deze ook bij;) Aanvankelijk dacht ik dat het misschien in zijn router zat, die gereset naar de fabrieksinstelling maar dat bood ook geen verbetering. Daarbij komt dat de andere pc wel prima werkt op die router. Nee ik ben er bijna 99% zeker van dat het probleem in zijn randapparatuur moet zitten. Ben zelf ook nieuwsgierig wat het nu zal zijn.

Mvgr, R
 
Het blijkt dus de scanner te zijn die de boel verstiert.

Nog bedankt voor het meedenken.

Mvgr, René.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan