Verbinding testen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bratox

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2004
Hey allen,

Ik was op zoek naar een manier om mijn verbinding te testen en toen vond ik deze thread. Dit lijkt mij een goede manier om te loggen wanneer de verbinding slechter wordt of zelfs uitvalt. Hier hebben we de laatste tijd in ons studentenhuis last van namelijk. Ik weet alleen niet hoe ik dit kan gebruiken en wat ik er eventueel voor nodig heb. Of kan dit gewoon in de opdrachtprompt?

Kunnen jullie me dit uitleggen?

Groet,
BJ!

Waar je naar verwees zet de informatie in een bestand.
Handiger is om gewoon in een opdracht-prompt venster (dat je klein maakt, en weer groot maakt als je vermoedt weer problemen te hebben).
Je kunt er ook een snelkoppeling naar maken.

Commando-regel om te gebruiken: ping -t www.google.nl

Probeer maar uit. Is de verbinding er, dan krijg je van www.google.nl een ping-melding terug. Als de verbinding weg is krijg je ping-timeouts te zien.

Succes,

Tijs.

Waar je naar verwees zet de informatie in een bestand.
Handiger is om gewoon in een opdracht-prompt venster (dat je klein maakt, en weer groot maakt als je vermoedt weer problemen te hebben).
Je kunt er ook een snelkoppeling naar maken.

Commando-regel om te gebruiken: ping -t www.google.nl

Probeer maar uit. Is de verbinding er, dan krijg je van www.google.nl een ping-melding terug. Als de verbinding weg is krijg je ping-timeouts te zien.

Succes,

Tijs.

Hoi Tijs,

Bedankt voor je reactie. Wat je hierboven zegt gebruik ik momenteel al maar ik wil het juist graag in een bestand zetten zodat ik kan kijken wanneer de problemen optreden ook als ik niet thuis ben. Ik woon namelijk in een studentenhuis dus ook als ik er niet ben zijn er vaak wel anderen die er op dat moment last van zouden kunnen hebben. Kun je mij wellicht uitleggen hoe ik het kan gebruiken?

Groet,
BJ!

Laatst bewerkt:
Voor dergelijke zaken kun je beter een echt programma gebruiken. Een batch-bestand is leuk voor direct gebruik, niet voor gebruik waarbij je zelf niet aanwezig bent.

Probeer pingplotter voor dat doel uit. Je kunt dan terugkijken wanneer de problemen er waren, en je kunt alerts maken die ping-uitval afvangt naar een tekst-bestand dat je kunt bekijken (de tijd + datum staan erbij).

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan