verbinding tussen 2 pc's via internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jgroteb

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2004
ik wil samen met een vriend bestanden via het internet uitwisselen, welk progje kan ik daar voor gebruiken het gaat om video bestanden van de 500mb en de 1,5 gig

bedankt

Je hebt de vraag zelf al bij de sectie FTP gezet. Als een van jullie een ftp server installeert kan de ander daarvan downloaden en erheen uploaden. Prima te doen lijkt me.

hoe kan de ander mij dan zien via dat progje??
kan je wat uitleg geven over hoe het werkt??

Als jij de server installeert kan de ander met een ftp client verbinding met jou maken. Die ander kan dan bestanden van jou downloaden (en als je het toegestaan hebt ook naar jou uploaden).

en hoe kan hij dan verbinding met mij maken??
sry ben niet zo slim en ken dit soort progjes niet

In het programma kun je een ip adres opgeven. Hij moet bij de ftp client (bijvoorbeeld ws_ftp, zijn er veel gratis te downloaden) jouw ip adres opgeven om verbinding te maken.

yep is gelukt!!
bedankt ik heb het ip adres aan mijn vriend gegeven en wachtwoord etc.

KLASSE!!!:thumb:

uhhhm, toch nog een probleempje....

anderen kunnen niet op die server komen, prober het maar is weten jullie hoe het kan komen???

edit: ftp://82.171.110.25
ftp://82.171.110.25:90

probeer beiden is te bezoeken als hij om een
username,password vraagd
username:test
pass:test

Laatst bewerkt:
Probeer eens de volgende format: (maar dan netjes ingevuld en zonder spaties.)

ftp: // username : pasword @ ip-nummer

Poortnummer kun je weglaten. Is standaard poort 21

Laatst bewerkt:
kijk ik heb nu een ftp'tje maar alleen ik kan met mijn eigen pc's erop komen:S
als ik andere mensen vraag het te bezoeken via deze link(met name en pass erin)
ftp://joost:joost@82.171.110.25/
zeggen ze dat ze geen toegang krijgen.....het werkt dus wel maar niet voor mensen buiten mijn eigen internet verbinding

En je zit met die computer ook niet achter een router?
Het kan ook zijn dat je provider de poort blokkeert, dan kun je nog proberen om een ander poortnummer in te stellen standaard is dat 21).

ik heb de firewall van mijn router uitgezet en geprobeerd, en ik probeer ook nog wel een andere poort, het gekke is zelf kan ik er wel op komen

Omdat je achter een router zit moet je daarop port forwarding instellen. Dat betekent dat verbindingen van buitenaf op poort 21 worden doorgestuurd naar de computer waarop je de ftp server hebt draaien. Naar je LOKALE ip adres dus.

ik had die poort al geforward maar ik heb nu van mijn router de firewall uitgezet en mijn vriend ook en het werkt, even de goede optie van firewall uitzetten en dan is het geregeld

MEGA DANK ALLEN!!!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan