Verbinding tussen router en PC valt weg bij aansluiten internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroenma

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2004
Hoi allen,

Ik heb een heel vreemd probleem.
Ik heb chello internet, en een sitecom dc-202 router.
Hierop zijn twee pc's aangesloten. Dit heeft 1,5 jaar goed gewerkt.

Nu ben ik vorige week de internet verbinding kwijt geraakt.
Na wat onderzoek, werkte het wel de router er tussenuit, en de pc rechtstreeks met de modem te verbinden.

Dus denk modem en keer resetten, de instellingen er opnieuw in, en werken. dus mac adres clownen. Het werkt niet.

Na weer wat onderzoek, ondekte ik door te pingen, dat de verbinding tussen de modem en pc weg valt zodra je de kabel van de modem aan de wan aansluiting van de router hangt. Alle lampjes beginnen te knipperen, en geen ping meer naar 192.168.0.1, en geeft de melding een van de netwerkkabels is verbroken.

Ik vedacht de voeding. Nu heb ik de modem en de voeding vervangen, en die doet precies hetzelfde.

Beide routers een keer in een ander netwerk gehangen, en werken als een trein.
Kabels een keer vervangen, ook geen resultaat
vanaf de andere pc proberen te pingen, valt verbinding ook weg, na het aansluiten van de modem kabel.

En wanneer de kabel rechtstreeks op de pc wordt aangesloten geen probleem.

Weet iemand nog iets, het lijkt erop dat alles goed is, maar toch krijg ik het niet gevonden.'

Groetjes,

Jeroen

Probeer eerst een andere kabel tussen router en modem.
Levert dat niets op, leen dan bij iemand een switch (géén router dus), en zet die tussen de WAN aansluiting van de router en de modem. Natuurlijk betekent dit dat je ook een extra netwerkkabeltje nodig hebt. Kijk of de router dan weer 'flipt'. Misschien werkt het dan ook gelijk voor je Internet!

Tijs.

De switch kan ik nog proberen, alhoewel de router ook een switch is, toch.

Ik heb al geprobeerd overal andere kabels aan te maken, maar dat gaf geen resultaat.

Wat ik wil bereiken is dat er een apparaat tussen de modem en de router komt. Dit omdat blijkbaar een signaal vanaf de modem komt waar je router helemaal van uit zijn dak gaat. Vandaar de buffer van de switch ertussen als mogelijke 'brandjesblusser'.

Dat je router ook een switch is, daar gaat het hier niet om, bovendien is die alleen een switch op de LAN kant, niet op de WAN kant.

Hopelijk levert het iets op.

Tijs.

Het werkte nu ineens, op beide routers, denk dan stiekem toch chello

Vaag verhaal, maar het zou inderdaad betekenen dat er vanaf het Chello-modem een signaal kwam waar je router van ging flippen (waar ik het al eerder over had).

Fijn dat het weer werkt, hopelijk blijft dat ook zo ;)

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan