Hoi allen,
Ik heb een heel vreemd probleem.
Ik heb chello internet, en een sitecom dc-202 router.
Hierop zijn twee pc's aangesloten. Dit heeft 1,5 jaar goed gewerkt.
Nu ben ik vorige week de internet verbinding kwijt geraakt.
Na wat onderzoek, werkte het wel de router er tussenuit, en de pc rechtstreeks met de modem te verbinden.
Dus denk modem en keer resetten, de instellingen er opnieuw in, en werken. dus mac adres clownen. Het werkt niet.
Na weer wat onderzoek, ondekte ik door te pingen, dat de verbinding tussen de modem en pc weg valt zodra je de kabel van de modem aan de wan aansluiting van de router hangt. Alle lampjes beginnen te knipperen, en geen ping meer naar 192.168.0.1, en geeft de melding een van de netwerkkabels is verbroken.
Ik vedacht de voeding. Nu heb ik de modem en de voeding vervangen, en die doet precies hetzelfde.
Beide routers een keer in een ander netwerk gehangen, en werken als een trein.
Kabels een keer vervangen, ook geen resultaat
vanaf de andere pc proberen te pingen, valt verbinding ook weg, na het aansluiten van de modem kabel.
En wanneer de kabel rechtstreeks op de pc wordt aangesloten geen probleem.
Weet iemand nog iets, het lijkt erop dat alles goed is, maar toch krijg ik het niet gevonden.'
Groetjes,
Jeroen
Ik heb een heel vreemd probleem.
Ik heb chello internet, en een sitecom dc-202 router.
Hierop zijn twee pc's aangesloten. Dit heeft 1,5 jaar goed gewerkt.
Nu ben ik vorige week de internet verbinding kwijt geraakt.
Na wat onderzoek, werkte het wel de router er tussenuit, en de pc rechtstreeks met de modem te verbinden.
Dus denk modem en keer resetten, de instellingen er opnieuw in, en werken. dus mac adres clownen. Het werkt niet.
Na weer wat onderzoek, ondekte ik door te pingen, dat de verbinding tussen de modem en pc weg valt zodra je de kabel van de modem aan de wan aansluiting van de router hangt. Alle lampjes beginnen te knipperen, en geen ping meer naar 192.168.0.1, en geeft de melding een van de netwerkkabels is verbroken.
Ik vedacht de voeding. Nu heb ik de modem en de voeding vervangen, en die doet precies hetzelfde.
Beide routers een keer in een ander netwerk gehangen, en werken als een trein.
Kabels een keer vervangen, ook geen resultaat
vanaf de andere pc proberen te pingen, valt verbinding ook weg, na het aansluiten van de modem kabel.
En wanneer de kabel rechtstreeks op de pc wordt aangesloten geen probleem.
Weet iemand nog iets, het lijkt erop dat alles goed is, maar toch krijg ik het niet gevonden.'
Groetjes,
Jeroen