Verbinding valt steeds uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

JayKay

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2008
Al sinds een aardig tijdje heb ik te maken met het probleem dat de verbinding steeds na een tijdje wegvalt. Er komt dan zo'n oranje sterretje onderin de taakbalk te staan bij de verbinding. Meestal verbindt ie zich dan automatisch weer na een tijdje maar soms dan blijft dat sterretje er heel lang staan. Als ik dan handmatig verbinding wil maken dan verschijnt het bericht: "Er kan geen verbinding worden gemaakt." Maar als ik verbinding heb, dan zijn het wel 4/5 streepjes.

Dit probleem treedt op met meerdere apparaten, bijvoorbeeld ook met een iPad die in het netwerk zit. Dan valt de verbinding soms ook weg.

Mijn pc draait op Windows 7.

Dingen die ik al geprobeerd heb:
- Router herstarten (Linksys E2000)
- IPv6 staat uit.
- Uitzendkanaal wijzigen.

Laatst bewerkt:
Draadloos zal altijd wel zo instabiel blijven. Het zal vooral versterkt blijven als je ver van de meterkast zit. Probeer gewoon eens kabel te gebruiken. Vooral met een PC. Een PC heeft geen draadloos nodig. Integendeel, een PC MOET kabel hebben. Valt de verbinding nooit uit.

Wat betreft je iPad. Bijna hetzelfde verhaal... dichterbij de meterkast zitten :confused:

Nou het probleem is dus dat ik boven zit, en m'n ouders willen dus geen kabels naar boven trekken :confused:
En onze router staat ook niet in de meterkast maar gewoon in de woonkamer.

EDIT: Ik heb trouwens wel gewoon 4/5 streepjes bereik boven!

Laatst bewerkt:
Staat de router wifi instelling op 1 vast kanaal? Zitten er meerdere sterke zenders op naburige kanalen? Allemaal factoren die meespelen..
Als je router geen vast kanaal toegewezen heeft gekregen kan hij automatisch "het beste" vrije kanaal kiezen. Is dat opeens door andere apparaten in de band een ander kanaal dan schakelt de router automatisch om. De laptops zouden automatisch moeten volgen maar dat gebeurt niet altijd.
Zoek eens een kanaal waar je het minste last hebt van buren en zet je router daar op vast. Kijk dan eens hoe lang het duurt voordat je zelf "weggedrukt" wordt...

Je hoeft niet perse internet kabels naar boven trekken om internet te krijgen. Je kunt ook gewoon internet kabels vanuit je meterkast naar een internetstkkeringang to trekken waarvan je er 1 ook ergens boven moet hebben. Kijk even achter de kasten bedden etc...

Internet via het elektriciteitsnetwerk, gaat ook goed.

Internet via het elektriciteitsnetwerk, gaat ook goed.

Heb ik geprobeerd, één en al drama...

Andere kanalen heb ik al eens geprobeerd, maar kan het nog wel eens proberen of er nu eentje wel "storingsvrij" is.

nestles zei:
Je hoeft niet perse internet kabels naar boven trekken om internet te krijgen. Je kunt ook gewoon internet kabels vanuit je meterkast naar een internetstkkeringang to trekken waarvan je er 1 ook ergens boven moet hebben. Kijk even achter de kasten bedden etc...

Hmm daar ga ik dan maar eens naar kijken! Maar dan alsnog moeten er kabels van de router in de woonkamer naar de meterkast komen en dat zien ze denk ik alsnog niet zitten :confused:

klopt.... die heb ik onder andere bij mij computer. ik heb hier wel een link van een voorbeeld

hsuazo.jpg

Je hebt nu bijna overal internet in huis omdat het internet als het ware op het Stroomnet zit.

Dat bedoelde ik ook; werd een en al drama begreep ik...
Meestal gaat het goed maar er zijn wel een paar voorwaarden waaraan voldaan moet worden:
- bij de router/modem moet een vrij stopcontact zijn waar alleen de powerline adaper in zit.
- bij de computer moet ook een vrije wandcontactdoos zijn voor alleen de powerline adapter.
- deze twee stopcontacten liefst in de zelfde groep.

De laatste voorwaarde is vaak lastig, maar de eerste twee blijken de werking erg te beinvloeden; in de muur dat ding en nooit aan een verlengsnoer (waar vaak ook nog andere apparaten aan zitten)...

Dat bedoelde ik ook; werd een en al drama begreep ik...
Meestal gaat het goed maar er zijn wel een paar voorwaarden waaraan voldaan moet worden:
- bij de router/modem moet een vrij stopcontact zijn waar alleen de powerline adaper in zit.
- bij de computer moet ook een vrije wandcontactdoos zijn voor alleen de powerline adapter.
- deze twee stopcontacten liefst in de zelfde groep.

De laatste voorwaarde is vaak lastig, maar de eerste twee blijken de werking erg te beinvloeden; in de muur dat ding en nooit aan een verlengsnoer (waar vaak ook nog andere apparaten aan zitten)...

Bedankt voor de tips! Ik heb de powerlines nog maar eens uit de kast getrokken en heb nu nauwelijks problemen! Ik had ze voorheen inderdaad in een verlengsnoer..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan