Verbinding valt steeds weg met 1 Pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Keen91

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2016
Berichten
5
Ik heb sinds een week problemen met mijn internet verbinding.

Als de Pc bekabeld aan het modem zit valt die iedere 30 seconden voor even weg.
Verbind ik mijn pc met WIFI dan gaat het wel goed.

Het vreemde is ook dat alleen mijn pc het altijd niet goed doet met bekabelde verbinding.
Met een andere Pc in huis blijft hij wel verbonden.

Met alle standaard oplossingen kom ik niet verder zoals modem resetten en probleem oplossen.

Alvast bedankt
 
Kijk eens of in de instellingen van de netwerk adapter.
Via configuratiescherm-netwerkcentrum-adapterinstellingen-Lan-verbinding-Configuren-Engeriebeheer. Verwijder het vinkje bij "de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen".
 
Andere kabel is ook al geprobeerd en geen effect.

@ smakie77; bij mij staat het anders ik neem aan dat het energy efficient ethernet is? in dat geval is het ook helaas niet de oplossing.

DSL lampje op moden blijft gewoon branden, in het netwerkverbindingen scherm gaat de tekst bij ethernet steeds in dit rondje: Netwerk kabel niet aangesloten - identificeren - modemnaam en weer overnieuw.

Hopelijk heeft iemand nog een idee
 
En als je kabel omsteekt op een ander ethernet portje op het modem ?
 
De aansluiting ziet er normaal uit kwa contact punten.

Ook kabel zelf al omgewisseld in het modem.
Had ook geen nut
 
Laatst bewerkt:
Wellicht een ander netwerkkaartje in de pc steken en proberen?
 
Ik zie ook dat er tussen stukken zijn van USB naar ethernet is dit net zo goed/snel?
 
Ik zie ook dat er tussen stukken zijn van USB naar ethernet is dit net zo goed/snel?

USB naar Ethernet is een goeie/snel keuze, echter is een pci kaart een goedkopere oplossing.
Het enige nadeel van USB naar Ethernet,is dat als iemand aan de kabel trekt dat de USB adaptor "in het ergste geval krom/kapot trekt".
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan