Verbinding valt steeds weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pancamo

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2004
Berichten
84
Hallo, ik heb al een tijdje (2 a 3 weken)een probleem met mijn chello classic internetverbinding nl. om de paar dagen (2 tot 4). Dan valt mijn internet uit, het enige wat dan nog helpt is het resetten van de modem. Na de installatie van sp2 krijg je dan zo'n mooie melding, zoiets als: de internet verbinding werkt niet volledig, dan kun je de internet verbinding herstellen. Toen ik dat deed kreeg ik de melding: kan geen nieuwe ip adres verkrijgen. Dus toen had ik de modem gereset en nu werkt het weer. Maar waar ligt dit aan, aan mn pc of aan chello?
 
ik heb hetzelfde probleem gehad, en na veel bellen
kwam er een monteur langs, en die heeft m,n modem vervangen.
vanaf die tijd geen problemen meer.
 
Een melding dat je geen ip kunt krijgen ligt meestal aan chello.
Maar dat kun je op dat moment makkelijk zelf testen.
Wanneer je weer zo'n melding krijgt, doe je het volgende:

start / uitvoeren / cmd [enter]
typ nu: ipconfig
Krijg je een normaal ip nummer dat NIEt begint met 192 of 169?
Dan ligt het probleem in de pc. (waarschijnlijk)

krijg je niet je eigen ip-nummer?
Dan ligt het probleem bij je modem / chello.

Kijk eerst of je antenne kabel nog 100% in orde is, en alles netjes vast zit.
Controleer of alle lampjes branden als je dat probleem hebt.
Bel eens met Chello-helpdesk. Misschien hoor je iets over storingen.

ZOek anders even op chello-underground :)
Chello underground
Misschien vindt je daar info over je verbinding / kwaliteit.
 
Bedankt, voor jullie antwoorden. Ik was al van plan om chello te bellen, maar ik wou eerst weten of het ook aan mn pc kon liggen.
 
nou dat chello bellen duurt mij te lang...
Dan ligt het probleem in de pc. (waarschijnlijk)
ik krijg een ip adres dat begint met 69 dus het ligt aan mn pc stond er, waar ligt dat dan aan?
 
Geplaatst door Pancamo
nou dat chello bellen duurt mij te lang...
ik krijg een ip adres dat begint met 69 dus het ligt aan mn pc stond er, waar ligt dat dan aan?

dat had ik ook steeds, ze gaven van alles de schuld, m,n firewall, m,n instellingen enz....

na veel bellen en aandringen een nieuw modem gekregen en de problemen waren weg.

niet de moed opgeven !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan