verbinding valt steeds weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tweetygrunn

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2006
Mijn schoonouders hebben een probleem met 1 van de 2 laptops die ze hebben. Op de ene laptop staat windows XP als besturing en de andere heeft sinds kort windows7. Ze maken gebruik van een Belkin router(al wel een oudje trouwens) en hebben hun internet via Ziggo. Toen windows7 op de laptop is geinstalleerd zaten ze nog op de camping en maakten daar gebruik van het algemene internet daar, niks geen problemen met internet. Sinds ze thuis zijn wil de laptop met Windows7 maar af en toe verbinding maken met internet via de router. Als de verbinding weg is, zie je de bewuste router ook niet meer tussen alle andere netwerken staan. Het kan zijn dat na hij heel snel weer zichtbaar is en dus ook weer verbinding kan maken maar kan ook een hele tijd duren. De laptop met windows XP maakt gewoon normaal verbinding met de router.

Nu heb ik de laptop met window7 mee naar huis genomen en hier maakt hij gewoon normaal verbinding met mijn draadloze netwerk via de Experiabox van kpn. Zelf heb ik nog oude router waar op een onverklaarbare manier een onbeveiligde netwerk opzit (terwijl hij niet verbonden is met een internet kabeltje) ook die onbeveiligde netwerk kan de laptop probleemloos verbinding mee maken.

Heb bij een pc winkel geinformeerd wat het probleem kon zijn, router die windows7 niet aankan (als hij verbinding heeft geeft ie wel aan dat de driver uptodate is), kapotte kabeltje of weet ik veel wat. Daar kreeg ik als antwoord dat het aan de laptop zelf zou liggen. Maar ook kon het zijn dat er meer draadloze verbinding in de flat aanwezig zijn waar hij mee in conflict komt. Maar goed, als hij op de camping verbinding kan maken en houden met een algemeen netwerk en bij mij thuis ook gewoon probleemloos kan verbinden met draadloos internet lijkt het mij toch niet aan de laptop zelf te liggen.

Heeft iemand van jullie een idee wat ik nu zou kunnen uitproberen nog? Of hun toch maar gewoon een nieuwe router laten aanschaffen :D

Laatst bewerkt:
Ja al meerdere keren zelfs. Maar het probleem op die laptop blijft. Kan ook in apparaatbeheer geen uitroepteken vinden dat het aan de netwerk kaart ofzo zou liggen. Vorige besturing was Windows XP en daarvan is dan wel bekend als je van XP naar windows7 gaat dat i dan wel eens bepaalde drivers niet meer goed zouden werken. Maar dan zou hij het hier bij mij thuis toch ook niet moeten doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan