Verbinding valt weg bij gebruik P2P

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mausie010

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2001
Ik heb dit probleem nu al enkele jaren en ik heb er genoeg van. Ik wil van deze problemen af.

Ik heb ADSL basis met een Alcatel Speedtouch Home ethernet modem en een abbo bij Planet met Win 98.

Vaak als ik p2p software (kazaa lite, dc++, bit torrent, winmx...noem maar op) gebruik valt de verbinding na enkele tijd weg. Lampjes blijven aan ophet modem, de verbinding blijft voor windows bestaan maar hij weigert gewoon dienst. Er is geen pagina meer te bereiken en er is geen contact meer met internet (dus ook niet downloaden). het enige wat er op zit is opnieuw opstarten. Zo kan ik dus nooit een nachtje zorgeloos downloaden.

Daarnaast is het ook zo dat in deze programmas telkens als ik upload zwaar wordt belemmerd in mijn download snelheid, om dit tegen te gaan gebruik ik NetLimiter, maar dit lijkt me niet de bedoeling!

Ik hoop dat iemand eindelijk eens een oplossing heeft, want ik heb deze problemen eerder gezien (en ik heb de vragen ook eerder gestelt) maar nog nooit een concrete oplossing waardoor het verholpen kon worden.

Download de firmware update voor de modem en installeer deze (www.kpn.com).

Dit is reeds gebeurt. Het alcatel Home model wordt niet meer geleverd sinds ergens in 2002. De laatste update die daar staat heb ik in gebruik. Het lijkt me niet dat er nog een nieuwe versie komt. Iig niet op kpn.com!

Dat denk ik ook niet nee.

Heb je de modem getweakt (zodat deze als router fungeert)?

Heb je het tooltje om de standaardinstellingen weer terug te zetten ook gebruikt? (ook te downloaden vanaf www.kpn.com).

Niet getweaked en niet terug gezet naar de standaard instellingen (daarin kwam het probleem ook al voor!).

Ik denk dat je probleem te maken heeft met de leeftijd van je Speedtouch Home icm P2P programma's.
Je zult uit moeten kijken naar een andere modem/router die meer "aan kan" om zo maar te zeggen.

Verder weet ik niet of je ook met XP en SP2 werkt want ook daar is de boel behoorlijk afgeknepen.

Ik heb exact dezelfde modem en kan alle programma's gewoon gebruiken. De modem geeft wat dit betreft geen problemen.

OK aan het modem moet het in principe dus niet liggen. Ik heb ooit als antwoord op mn vraag iets moeten doen met Winsocket, maar ook dat hielp niet. Opnieuw instaleren van de netwerk kaart en de software is ook geen oplossing. Ik word onderhand een beetje radeloos. Het vreemde is ook dat als ik van een weblocatie iets download er helemaal niets misgaat. Enkel als er wederhoor mogelijk is (uploaden) gaat het fout, misschien dat daar ergens de fout ligt? Of misschien dat de P2P iets gebruikt wat abnormaal is (qua poorten en weet ik het allemaal wat)?

Geplaatst door Tiborv
Ik heb exact dezelfde modem en kan alle programma's gewoon gebruiken. De modem geeft wat dit betreft geen problemen.

Vraag is natuurlijk of de instellingen exact overeen komen ?
Verder is het mij onduidelijk of SP2 nu wel of niet geinstalleerd is ?

Dit probleem heb ik ook gehad met Win 98,het probleem zit in 98 zelf,je moet nl. een file gebruiken van Win me daarmee is het hele probleem opgelost.Ik ben aan het zoeken of ik deze file nog ergens heb(ik gebruik 98 al een tijdje niet meer) zoja dan kom ik hier op terug.
Het kan een tijdje duren maar ik er bijna zeker van dat ik hem nog ergens heb.
GR mario

Laatst bewerkt:
Geplaatst door upsidaisy
Vraag is natuurlijk of de instellingen exact overeen komen ?
Verder is het mij onduidelijk of SP2 nu wel of niet geinstalleerd is ?

Als het programma gebruikt wordt om e.e.a. in de standaardinstellingen te zetten is die kans groot. Het is een modem en geen router.

SP2 zal niet geïnstalleerd zijn. Vraagsteller gebruikt win98

Geplaatst door Tiborv

Als het programma gebruikt wordt om e.e.a. in de standaardinstellingen te zetten is die kans groot. Het is een modem en geen router.

SP2 zal niet geïnstalleerd zijn. Vraagsteller gebruikt win98

Ups,had ik even niet gelezen.(WIN98)

Maar feit blijft wel dat zeker de oude Speedtouch modems qua capaciteit wezenlijk minder aan kunnen.
P2P gebruikt zoveel verbindingen dat de overige actviteiten traag tot plat komen te liggen.
Mbt instellingen van de P2P prog heb je veel instellingsmogelijkheden (wel Supernode/niet etc)

Zonder P2P zal het wellicht normaal draaien ?

Waarop baseer je dit? De modem (dus geen router) laat alle poorten één op één door. Er zit geen routerfunctie in (tenzij getweaked) die poorten blokkeert. Hooguit zal een softwarematige firewall roet in het eten kunnen gooien.

Ik draai geen software matige firewall.

BUCKEY: Zou ik zeer op prijs stellen!

Geplaatst door Tiborv
Waarop baseer je dit? De modem (dus geen router) laat alle poorten één op één door. Er zit geen routerfunctie in (tenzij getweaked) die poorten blokkeert. Hooguit zal een softwarematige firewall roet in het eten kunnen gooien.

Er zijn een maximaal aantal verbindingen mogelijk en die kunnen afhankelijk van je P2P programma verschillen.Als je dan tegen je maximale capaciteit aanloopt dan kan dit negatief werken.

Dat wordt dus door het programma bepaalt en niet door de modem. De modem is niet meer dan een dom doorgeefluik en doet niets met een signaal. De capaciteit van het medium (coax/koper/radiosignaal) bepalen de snelheid.

Vergelijk een ADSL modem met een gewoon modem. Je kunt tientallen verbindingen opbouwen, de modem laat ze alllemaal door. Hoe meer verbindigen je opent, hoe langzamer de verbindingen op zich worden (de totale snelheid blijft hetzelfde).

Hai Mausi, ik heb de file gevonden het gaat nl. om je"netpptp"file ik dacht weet het niet zeker meer dat deze in de map van windows staat in het mapje van system 32 zoniet kan je hem opzoeken,deze dan vervangen voor de netpptp van WinME en dan gaat het helemaal goed komen.
suc6

Bijlagen

OK bedankt! Waag het er maar weer op, mocht dit niets oplossen dan laat ik het hier wel weer ff weten.

Nogmaals bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan