verbinding valt weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevinvs

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2002
Hallo allemaal,

Naar een aantal maanden ben ik er nogsteeds niet uit:
"zomaar is de verbinding weg, het ADSL icoontje in de systry word dan geel"

Waar dit aan ligt? Ik heb geen idee.... Bij Automatisch verbinding verbreken is alles uitgeschakeld, bij outlook is alles uitgeschakeld. Maar ik denk niet dat het hier aan ligt, omdat:
Wanneer de verbinding weg valt is het icoontje geel en gaan op de SpeedTouch modem ook een geel lampje knipperen. Meestal (90%) kan ik dan ook niet gewoon opnieuw verbiding maken, maar moet ik de computer opnieuw opstarten om dan weer de verbinding te maken.

Ligt het aan de bekabeling? Daar heb ik ook aan gedacht, en daarom heb ik alle bekabeling dan ook vervangen vanaf de contact doos aan de wand. Is dit voldoende of moet het echt verder doorgemeten worden door een monteur?

Verbiding is trouwens van Planet (ADSL-comfort) en word dus gemaakt via de Speed Touch USB.
Computer is een P4 met Windows XP SP1 met alle recente update's.

Modem is meerdere malen opnieuw geinstalleerd, de overgang van een P2 met Win98 (ook hetzelfde probleem) had ook geen nut. Ik weet het dus echt niet meer, wie wel??

Groetz
[RHF]BLaKe

Zelf had ik ook een usb modem maar die is minder krachtig dan een modem met netwerkkaart. Het is mogelijk dat de afstand tussen uw pc en de centrale te groot is . Voor adsl mag de afstand max. 4,8 km bedragen. Als je op het randje zit is het enkel op te lossen met een modem met netwerkkaartje. De afstand moet je te weten kunnen komen van je provider of je telefoonoperator.

groetjes

huijb, Dank je voor deze link... ik heb het volgende ermee geprobeerd:

Oplossing 1: Stuurprogramma van USB controller, deze valt af omdat het een nieuwe windows installatie is, en helemaal up2date dmv windowsupdate. Ik zou niet weten waar ik dan nieuwere drivers moet vinden.

Oplossing 2: Firmware (BIOS) van de PC, deze oplossing vind ik wel erg ver gaan, en durf ik niet zomaar aan op deze pc:(
Is de kans zo groot dat dit het probleem oplost?

Oplossing 3: Voeding PC, de USB Speed Touch USB is de enigste die is aangesloten.

Oplossing 4: Software KPN ADSL USB modem, geprobeerd, maar hoe ik deze software ook installeern (upgrade/clean instal) het werkt dan helemaal niet meer.
Ik krijg de melding dat er geen kiestoon is, en het ADSL lampje op de modem blijft dan maar knipperen. Daar kan het toch echt niet aan de bekabeling liggen, want waarom werkt het met de orginele cd dan wel gelijk weer?

Oplossing 5:BIOS instellingen, ik heb in de BIOS gekeken maar kon niks vinden wat hierop leek... is het mogelijk dat deze BIOS gewoond deze optie niet heeft??
Dat betekend toch niet dat ik gelijk moet flashen?

Thnx anyway ;)

khk464, ik heb op http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/ gekeken wat de afstand was tot de server en ik kreeg de volgende melding:
"De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 653 meter. "
Dus dat mag het probleem ook niet wezen...??

Thnx 2 :)

Groetz
[RHF]BLaKe

Oplossing 1: Stuurprogramma van USB controller, deze valt af omdat het een nieuwe windows installatie is, en helemaal up2date dmv windowsupdate. Ik zou niet weten waar ik dan nieuwere drivers moet vinden.
Die kan je hier vinden, http://www.kpnadsl.nl/support/index_usb.html

Firmware (BIOS) van de PC, deze oplossing vind ik wel erg ver gaan, en durf ik niet zomaar aan op deze pc Is de kans zo groot dat dit het probleem oplost?
Inderdaad, zou ik ook niet doen als ik jou was.

Geplaatst door khk464
Zelf had ik ook een usb modem maar die is minder krachtig dan een modem met netwerkkaart. Het is mogelijk dat de afstand tussen uw pc en de centrale te groot is . Voor adsl mag de afstand max. 4,8 km bedragen. Als je op het randje zit is het enkel op te lossen met een modem met netwerkkaartje. De afstand moet je te weten kunnen komen van je provider of je telefoonoperator.

groetjes

Maak je geen zorgen, KPN sluit je echt niet aan als je te ver van de centrale woont. De afstands limieten die KPN hanteert zijn eerder te streng dan te soepel. Als je bij KPN te ver weg woont dan kun je bij BBned, Babyxl (Tiscali) en Versatel vaak nog wel terecht;)

Na een vakantie en veel puzelen zijn we eruit.
Het is geworden... KAZAA :confused:
Kazaa nam zoveel bandbreedte in beslag dat de hele verbinding eruit vloog. Zonder kazaa werkt alles perfect... (KaZaA lite dan)

In ieder geval bedankt!!

Groetz
[RHF]BLaKe

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan