verbinding valt weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

whitewolff

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2001
Hallo Beste mensen,

De laatste week heb ik wel eens dat mijn netwerk weg valt,dus dat ik niet op internet kan,voor heen nog geen last gehad.Heb nu ongeveer een maand een draadloos router er aan staan.Heb 2 computers er op aan gesloten met ethernet kabel,en de laptop gewoon draadloos.Heeft tot dus ver ook heel goed gewerkt.Heb alleen de mac adressen ingevuld voor de beveileging en ssid staat uit.Dat heb ik ook al een tijd zo staan,dus daar zal het ook niet aan liggen.Dan trek ik de stekker er 10sec uit en doe deze er weer in,en ik kan weer internetten.Mijn vraag ,weet iemand waar dat aan kan liggen.Heb alleen mijn software firewall aanstaan van de virusscanner PC cillen,en niet die van windows.En heb een Linksystem WRT 54G Router.

PS: Heb al gekeken voor firmware maar vind de site wel wat wazig,heb nu firmware 3.0.3.1/v2.2 okt 2004
Wie weet er mischien een firmware link site hier voor.

Vriendelijk bedankt voor jullie hulp,hoop ik.

Groet Indiaan.

probeer je draadloze router of accesspoint eens in te stellen op een ander kanaal (standaard staat deze op channel 6, probeer eens een andere bijvoorbeeld channel 9).

ik kan daar niets van vinden,alleen wireless channel staat op 11- 2.462GHZ kan me niet voor stellen dat dat er iets mee te maken heeft.

Ik heb ook eens gehad dat mijn verbinding steeds weg viel.. op een andere frequentie was er geen probleem.

jij hebt hem nu dus op 11 staan, probeer maar eens een ander.

edit: sorry ik heb het geloof ik niet helemaal goed gelezen.. je hebt de pc's gewoon via het vaste netwerk aangesloten en alleen je laptop via draadloos... nee dan ligt het idd vast niet aan het draadloos als je via vast werkt :P dan weet ik ook niet waar het aan ligt.. succes verder.

Nee ik probeer het volgende week toch,alle computer lopen via de router en het maakt niet uit ik kom op geen van alle meer op internet als het gebeurd.

oplossing

ik hoop het wel, ik heb de channel veranderd,en tot nu toe gaat het nog steeds goed.Zal ik het probleem weer krijgen dan meld ik me wel.

Bedankt allemaal

Groet Indiaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan