Verbinding van buitenaf

Status
Niet open voor verdere reacties.

BugMenOT2

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2006
Hallo,

Ik heb een router en die deelt naturlijk lokale ip's uit.
Nu, ik kan met extern bureaublad verbinden naar de lokale computers maar kan ik ook met extern bureaublad van buitenaf verbinden of met een ander ingebouwde toepassing van windows?

Zou iemand me hier A.U.B. mee kunnen verder helpen ?

Hey,

je kunt Extern bureaublad gewoon gebuiken over het internet. Zonder problemen.
Wel moet de router goed ingesteld staan.
De pc waarmee je wilt verbinden moet een VAST IP hebben, dit kan latere problemen verhinderen. Ook moet je TCP port 3389 doorsturen (forwarden) naar jou pc.
Dat zal ergen in de router te vinden zijn onder: NAPT. Dat weet ik zo niet want dat kan bij elke router anders zijn.

Als je die port doorgestuurd hebt, moet je natuurlijk op jouw pc extern bureaublad verbindingen accepteren.

Als je bij iemand anders zit, kun je natuurlijk niet je computernaam gebruiken om mee te verbinden. Dit moet jouw IP zijn die je hebt gehad van jou ISP. Dit kun je terug vinden op http://www.watismijnip.nl

Ik hoop dat je er uit komt,
Het is dus zeker mogelijk!

Groeten,
Mathijs

Hey,

De pc waarmee je wilt verbinden moet een VAST IP hebben, dit kan latere problemen verhinderen. Ook moet je TCP port 3389 doorsturen (forwarden) naar jou pc.

Naar mijn pc.

Kan er ook geforward worden naar andere pc's ?

Zodat bv: Router (isp-ip) -> pc1(local-ip) -> pc2(local-ip)

Als de persoon van pc1 bij iemand is, verbinding naar zijn pc kan maken en
ook als de persoon van pc2 bij iemand is verbinding kan maken naar zijn pc.

Dus dat je niet alleen naar 1 pc kan verbinden en dat eventueel dan moet veranderen voor mogelijke situaties.

Laatst bewerkt:
Remote desktop wacht op een signaal van poort 3389.
Als jij verbinding maakt met de router op die poort, stuurt die het signaal ALTIJD door naar de pc opgegeven in de router.
Echter is het wel mogelijk om een extern bureaublad op te vragen op een andere poort...

Even beter uitleggen. Je kunt bij iemand anders een extern bureaublad opvragen. Dan geef je je IP op. Achter je IP kun je de poort zetten. Bijvoorbeeld 84.27.23.24:3390. De poort 3390 kun je in de router door laten sturen naar jou PC 2.
LET OP! In de router moet je wel kenbaar maken dat de externe poort 3390 is, maar de interne poort 3389. Zo is het mogelijk.

Hopelijk is het zo duidelijk..:(

Succes,
Mathijs

Zo wil je bedoelen.

- Zie bijlage

Bijvoorbeeld 84.27.23.24:3390. De poort 3390 kun je in de router door laten sturen naar jou PC 2.
LET OP! In de router moet je wel kenbaar maken dat de externe poort 3390 is, maar de interne poort 3389.

Is het zo juist ? (Zie bijlage)

Laatst bewerkt:
Heb de bijlage geplaats.

:o Ik zal daarjuist perongluk het bijlage venster gesloten hebben met het kruisje ofzo :p

Ja, alleen moet je bij de pc met poort 3390 moet je de private op 3389 zetten.
Dus Public: 3390; Private 3389.

Dan jou het moeten werken als je ergens anders het adres invult:
<JOUW IP>:3390 (vb 84.27.24.24:3390)

Laat even weten of het lukt:)

Succes,
Mathijs

Ik laat het nog weten of het lukt.

:thumb:

Bedankt voor de goede hulp !

Hier ben ik terug.

Het is te zeggen dat alles perfect lukt en ook nog eens je te bedanken voor uw hulp.

;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan