verbinding verbreekt steeds

Status
Niet open voor verdere reacties.

combo59

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2004
Berichten
9
Wie helpt me ik heb Linksys WAG54G Analoog.
En Linksys WMP54G PCI-card.
ADSL router staat beneden computer aangesloten via netwerk kabel.Computer boven via wireless pci-card.
Probleem is dat boven de computer steeds de verbinding kwijt is beneden werkt perfekt.Beide computer draaien onder windows XP. wie helpt me.
 
Welkom op helpmij.

In je systeembalk bij het klokje heb je een extra icoontje gekregen als het juist is.
Daar kun je de verbing mee bekijken.
Hoe is de signaal sterkte.
 
Signaal Sterkte is goed heb de pc al eenverdieping lager
Gebracht helpt ook niet .
 
En dan nog ik krijg soms zelf helemaal geen verbinding als ik de computer opstart
 
Ik heb je vraag even verplaatst naar het draadloos gedeelte.
Ik denk dat de vraag hier beter op zijn plaats is.


Heb je iets ingesteld voor de beveiliging van de draadloze verbinding.
Heb je de firewal van XP al uitstaan.
 
In jou router zit een firewal dus dat is geen probleem hoor.
Maar ik wil gewoon eventjes alles met je nalopen wat ik zo op dit forum allemaal al gelezen heb.

En met een beetje geluk komt upsidaisy nog even langs.
En als die begint te antwoorden nou berg je dan maar:D
Nee even zonder dollen die weet dus heel veel over draadloos.
 
Geplaatst door combo59
Wie helpt me ik heb Linksys WAG54G Analoog.
En Linksys WMP54G PCI-card.
ADSL router staat beneden computer aangesloten via netwerk kabel.Computer boven via wireless pci-card.
Probleem is dat boven de computer steeds de verbinding kwijt is beneden werkt perfekt.Beide computer draaien onder windows XP. wie helpt me.

Even een vraagje:Welk type modem heb je ? Ethernet met ingebouwde routerfunctie ? Speedtouch 510 toevallig ?
Idd is het van belang dat je de firewall in XP even uit zet alsmede de wireless zero (start/configuratie/systeembeheer/services) want deze ingebouwde functie is vaak een stoorzender.
Tevens is het belangerijk dat je de eerste configuratie doet met aangesloten netwerkkabel.
 
als ik het goed begrijp moet ik dus net als me computer beneden configureren met een kabel met me netwerk kaart
 
Geplaatst door combo59
linksyswag54g is een adsl modem router

Je hebt namelijk ook een wap-variant (Acces Point) vandaar mijn vraag of je met een andere modem werkt.

Ik zou je willen adviseren om gewoon met de netwerkkabel je pc aan te sluiten op de Linksys.Vervolgens de wireless zero uit te zetten en de clientsoftware te installeren.Eevntuele firewalls van XP uitzetten en langzaam de beveiliging middels WEP en evt MAC filter opvoeren.Heb je de configuratie afgerond dan kun je netwerkkabel losmaken en zou je verbinding moeten hebben.
 
Nou heb het geprobeerd computer naar beneden gehaald en ingesteld werkte perfekt constant
verbinding computer weer naar boven geen verbinding word gek
 
Alles is opgelost heb er iemand bijgehaald en het werkt perfect.
adsl modem router gereset en instellingen aangepast
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan