"verbinding verbreken" !!

Status
Niet open voor verdere reacties.

boerdet

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
L.s,
Al een poosje aan het zoeken in deze site, maar kan het goede antwoord niet vinden.
Ik heb KPN mxstream ADSL met een Alcatel Speed Touch modem (ethernet). (Onder XP pro)
Alles werkt goed maar het stoort me dat ik heel vaal het menuutje "verbinding verbreken/behouden" NIET meer krijg als ik een poosje op diverse sites geweest ben.
Kan iemand mij zeggen of Windows dit veroorzaakt of bv IE? Of Mxstream? Ik wil dit menuutje graag altijd zien als ik stop met internetten, omdat ik niet onnodig verbonden wil blijven.
Tijmen

hallo

ik heb misschien een stomme vraag en een stom antwoord maar ok

waarom kan je niet gewoon verbonden blijven
het scheelt je toch geen extra kosten (geen 56k modem)

en als je klaar bent met internetten waarom kan je dan niet handmatig internet afsluiten door op de computertje rechts onderin te drukken?!

Geplaatst door cage

waarom kan je niet gewoon verbonden blijven
het scheelt je toch geen extra kosten (geen 56k modem)

Je loopt meer kans op virussen en hackers. Dat zou een goede reden kunnen zijn.

Ja, wat Tanja zegt is voor mij de reden om niet continu verbonden te willen zijn.
Als ik de verbinding verbreek, doe ik dat inderdaad via het computericoontje rechtsbeneden, maar dat is dus weer een of twee klikken meer, terwijl er een "popupje" kan verschijnen of ik wil verbreken.
Gemak dient de mens, nietwaar?

Tijmen

Ik weet ook dat die optie bestaat, maar ik kan hem met geen mogelijkheid terugvinden. Ik hoop dat iemand anders het nog weet.

Hoy,

Typ in je adresbalk 10.0.0.138. dit is het het adres van je modem.
Klik in het rechterdeel van het volgende menu op het woord connect.
Klik in het daaropvolgend menu in het rechterdeel op het woord disconnect

Van het adres van mijn modem heb ik een favoriet gemaakt, dus ik kan hem zo oppakken in IE.

succes

Geplaatst door mverlaan
Hoy,

Typ in je adresbalk 10.0.0.138. dit is het het adres van je modem.
Klik in het rechterdeel van het volgende menu op het woord connect.
Klik in het daaropvolgend menu in het rechterdeel op het woord disconnect

Van het adres van mijn modem heb ik een favoriet gemaakt, dus ik kan hem zo oppakken in IE.

succes

Kun je iets duidelijker zijn? In welke adresbalk?
En welk menu krijg ik?
Ik begrijp je echt niet. Ik denk dat het trouwens met het antwoord van Bennie al opgelost is.
vr gr Tijmen

Hoy,

Ik bedoel, als u nog met internet explorer op internet zit typ dan in de adresbalk "10.0.0.138"zonder aanhalingstekens. Dan kom je in het menu, in de vorm van een html pagina, van je modem. Klik in dat menu op
de link connect, en een volgende pagina gaat open.
Hier kunt u op de disconnect link klikken. De verbinding wordt dan verbroken. De modem blijft wel aan staan maar u heeft geen verbinding meer.
Ik heb van deze laatste pagina een favoriet gemaakt en een snelkoppeling naar deze pagina gemaakt, die ik in de snelopstartbalk voor de programma's heb neer gezet. Ik hoef nu alleen maar op de snelkoppeling te klikken en op disconnect.

Dank je. Ik heb denk ik een andere versie want ik krijg dat "Connect" niet. Ik kom op deze wijze niet verder.
Maar dat is niet erg, want een en ander is opgelost door het antwoord van Bennie.
Maar toch dank.
Tijmen

Hoy,

Ik praat over een thomson speedtoch alcatel
muti pc modem.

Als het maar opgelost is dan is het toch goed en het geeft niet eens door wie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan