verbinding verbreken

Status
Niet open voor verdere reacties.

trick

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Wie kan mij helpen met het volgende probleem. Mijn vriend heeft een nieuwe computer en de internet en mailvoorziening met het 56 kb modem lijken goed te zijn geinstalleerd. Plus abonnement van planet. Wat gebeurt er, iedere keer als hij verbinding heeft wordt deze na ongeveen 1 a 1/1/2 min verbroken en er wordt opnieuw een verbinding gelegd. Naast het gegeven dat het in de papieren loopt is het zeer hinderlijk want 56 kb is al niet zo snel. Wat is er reeds gedaan. Fix blast en een actie waarbij het opnieuw bellen is uitgeschakeld. shutdown procedure dit op advies van helpdesk planet. Maar niets hielp. de fixblast procedure gaf aan dat er geen virus is gevonden. Kon ik me al niet voorstellen. PC komt net uit de winkel.
Besturingssysteem is windows XP

Je kan je niet voorstellen, PC komt net uit de winkel.:D Ik kan me wel voorstellen maar daar gaat het niet om.;)
Bij nieuwe PC met XP erop: direct een goede antivirus programma er op zetten.
Vervolgens de nodige ‘patches’ van Microsoft downloaden. Dat doet hij hier:
http://v4.windowsupdate.microsoft.com/nl/default.asp
Daarna zou handig zijn om direct meer beveiliging op de PC te zetten tegen spyware, hijackers en dergelijke.

Groetjes
Falco

Heb je bij outlook express niet ergens een vinkje gezet bij ophangen als taken voltooid zijn (of zoiets, heb geen OE)

Dan verbreekt hij iedere keer de verbinding als de mail opgehaald wordt.

Het klinkt misschien simpel, maar we moeten alles uitsluiten.

Heb het hele menu afgestuind maar kan nergens een dergelijke opdracht vinden. Kun je me een hint geven ?

Als je OE gebruikt , dus geen Outlook: tabje Extra dan kies Opties en dan tabje Verbinding. Staat daar aangevinkt: ophangen na.. ??

Groetjes
Falco

nee het vinkje stond niet aangekruisd. Inmiddels heeft hij de volgende melding gedaan Windows heeft ernstige fout ontdekt. Device driver probleem. Ik heb de Lexmark printer ontkoppeld en de installatie verwijderd. Heb nieuwe drivers opgezocht. Nog niet geinstalleerd maar verbinding wer opnieuw na 10 min verbroken. De computer staat 1 week gloednieuw in huis en er is nog niets op gedaan. M.U.V. de printer geinstalleerd en de internet accounts geactiveerd. Wat is er in godsnaam mis mee.

Bij een ‘ernstige fout’ zou goed zijn als je de exacte tekst plaatst. Ging deze ernstige fout over de printer?
Nogmaals:
- heb je een goede antivirus op de PC?
- Heb je alle updates gedownload bij Microsoft?
- Heb je anti spyware programma’s er op gezet en PC gescand?

Groetjes
Falco

Na norton plus updates van windows en norton en spybot lijkt het verholpen.!!!!

Het probleem was dat we het internet opmoesten en dat lkukte nou juist niet. Ik ben toen met de pc gaan slepen naar mijn magnifieke adsl aansluiting en heb zo alles gedownload. morgen hoor je of het echt is verholpen. alvast bedankt

Ik hoop het :D :D
Vergeet niet om Spyboot regelmatig te updaten!!
Het is verstandig om ook de volgende progjes op te zetten:
- AdAware
- SpywareBlaster
- SpywareGuard

Alle 3 zijn GRATIS !! wel regelmatig updaten!! Bij SpywareBlaster na updaten klik op: Select All en vervolgens op Protect against...

Succ6 :D
Falco

Nou ik moet weer aan de slag ! Na 16 min weer verbinding verbroken. En de postbus helemaal vol met rotzooi. Ik ga de geadviseerde programma´s installeren.

Verbreken verbinding!

Nou Nou , weet je wat het was???? Ik kwam zelf op het modem terecht dat zou het probleem moeten zijn , de rest was allemaal uitgesloten. De leverancier gebeld...en wat blijkt de fabrikant had de verkeerde drivers geinstalleerd. de volgende ochtend per expresse een floppy met nieuwe drivers. Alles werkt nu.
Betreft QMOTION van A&H

Jemig, je bent er wel lang zoet mee geweest. Gelukkig is het opgelost.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan