verbinding versnellen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Dit zou volgens mijn vriend duidelijk werken in windows xp pro.

Kan dit ?

Lees dit goed

ik weet niet of jullie dit wisten maar ik zeg het toch even

Door middel van een tweakje binnen in Windows XP heb ik mijn download snelheid verhoogt en daar bedoel ik mee de Continu download snelheid en niet de piek snelheid.

normaal gesproken houd Windows XP 20% packets in zijn eigen beslag.
Dat betekent dus 20% minder snel dan de gebruikelijke snelheid die internet geeft.

Dit werkt alleen bij breedband verbindingen.

Ga via Start naar Uitvoeren (run) en tik het volgende in: gpedit.msc
en druk dan op OK.

Ga hierheen naar: Computer configuratie-->Beheersjablonen-->Netwerk-->QoS Packet Planner-->De reserveerbare bandbreedte beperken.

Ga hierin door met rechtermuis op eigenschappen te klikken.
Onder instelling de De reserveerbare bandbreedte beperken "Inschakelen"
en dan de bandbreedte limiet op 0% instellen.

Daarna pc herstarten.

Onzin.. Volgens mij weet je niet wat de QoS (Quality of Service) inhoud. Deze service zorgt ervoor dat als er een programma is dat gebruik maakt van QoS, dit programma ook gegarandeerd tot 20% van de beschikbare bandbreedte krijgt. Dit is natuurlijk zeer wenselijk, want dit kan ervoor zorgen dat bijv. je IP-telefoon of videostreaming goed werkt. Op het moment dat géén programma QoS vraagt èn gebruikt, gaat er niets van de bandbreedte verloren. Dus ook als er wél een programma QoS vraagt, maar de 20% bandbreedte niet volledig gebruikt, dan wordt de rest gewoon beschikbaar gesteld aan andere applicaties. Wat jij zei over die 20% klopt dus niet helemaal. Het is dus de maximum dedicated bandbreedte die een QoS applicatie kan aanvragen.

Concluderend kan je stellen dat er maar zeer weinig mensen daadwerkelijk QoS programma's gebruiken, en dat er dus ook niemand last heeft van de QoS in XP. Het beste is om deze instelling gewoon standaard te laten (niet geconfigureerd (20%)). En als je me niet gelooft: ga je bandbreedte maar eens testen onder XP, met en zonder QoS 'aan'. Ik garandeer je dat je geen verschil zult vinden: er is namenlijk geen verschil.

Laatst bewerkt:

Op die site staat:

"Windows XP heeft de neiging zo'n 20% van de beschikbare bandbreedte van een snelle Internetverbinding voor zichzelf te houden"

Ik denk dat ze daarmee als "neiging" bedoelen als er een fout QoS programma draait. (normaal is dit niet het geval, is de bedoeling)

Hieronder nog een quote uit microsoft Knowledge Base.

Van http://support.microsoft.com/kb/316666/nl onderaan.

Standaard kunnen programma's in totaal een bandbreedte reserveren die 20 procent bedraagt van de snelheid van de onderliggende verbinding voor elke interface op een eindcomputer. Als het programma dat de bandbreedte heeft gereserveerd, niet genoeg gegevens verzendt om de aangevraagde bandbreedte te benutten, komt het ongebruikte gedeelte beschikbaar voor andere gegevenskanalen op dezelfde host.

Correctie van onjuiste beweringen omtrent QoS-ondersteuning in Windows XP
In verschillende gepubliceerde technische artikelen en geposte artikelen in nieuwsgroepen werd beweerd dat Windows XP altijd 20 procent van de beschikbare bandbreedte reserveert voor QoS. Deze beweringen zijn onjuist. De beschrijving van het gedrag van Windows XP-systemen in het gedeelte 'Verklaring omtrent QoS in eindcomputers waarop Windows XP wordt uitgevoerd' van dit artikel is correct.

Laatst bewerkt:
MethinX ,

Ik moet je inderdaad gelijk geven.

Ook volgens Microsoft maakt dit helemaal niets uit.

Bedankt.

P.S : ik heb ook al gehoort van de mtu waarden aan te passen en dit zou wel werken.Weet jij hier meer over ??

Windows XP zoekt zelf de beste MTU waarde, het is dus niet nodig deze zelf in te stellen. Bij mij staat hij op 1472. Vastgesteld is een maximumwaarde van 1500.

Bij oudere windows versies kan het wel nuttig zijn. De MTU geeft namelijk de maximum grootte van 1 pakketje aan. Als je deze te klein maakt heb je meer overhead in je data( aan headers enzo), en als je deze te groot maakt gaan er veel pakketjes verloren die dan opnieuw moeten worden verzonden.

Bedankt voor de info.

Windows XP blijkt van alles voorzien te zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan