Verbinding: Wel bijvoorbeeld LiveUpdate, geen IE

Status
Niet open voor verdere reacties.

plugintools

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2001
Berichten
655
Hoi,

Ik ben bij mijn vriendin aan het proberen haar verbinding goed te krijgen. De situatie is als volgt:

Er staat een draadloze router, aangesloten op kabelinternet. Er zijn 2 computers op aangesloten (1 van vader, 1 van vriendin). Die van vader werkt perfect (Internet Explorer doet het zonder probemen). Die van vriendin is net nieuw (2de hands), met dezelfde instelling als de PC van vader. Er is verbinding met de router, en raar maar waar, LiveUpdate van Norton krijgt als enig programma wel verbinding, en heeft alle updates weer binnen (dit moet via internet, kan niet anders).

Als ik echter IE (Standaard versie van XP Pro) opstart, dan krijgt die geen verbinding. Als ik bijvoorbeeld www.mijndomein.nl probeer, dan krijg je dit:
ik typ in www.mijndomein.nl
IE zet in status balk http://WWW.www.mijndomein.nl.ORG
Daarna http://WWW.www.mijndomein.nl.NET
en daarna http://WWW.www.mijndomein.nl.EDU

Oftewel, er wordt vanalles voor en achter gezet, waardoor het niet werkt. Zelfde gebeurd als ik het IP adres van de router gebruik. TCP/IP instellingen staan hetzelfde als bij vader.

Het lijkt op een DNS fout (in mijn ogen), maar dit lijkt ook allemaal goed ingesteld.

Iemand een idee?

Alvast heel erg bedankt, ook namens mijn vriendin ;-)

Jacco
 
Hebben ze NIS op de computer of alleen NAV ?

Kun je in dos wel een pagina openen met www en niet obv ip nr ?
 
Geplaatst door upsidaisy
Hebben ze NIS op de computer of alleen NAV ?

Kun je in dos wel een pagina openen met www en niet obv ip nr ?

NIS 2004 is geinstalleerd, DOS niet geprobeerd, hoe werkt dit?

Bedankt!

Jacco
 
Heb je bij NIS 2004 wel de configuratie gedaan waarbij je NIS de computer laat scannen op internet applicaties ?
Als je de wizzard afgaat kom je het tegen (?)

In dos kun je eerst even kijken of je wel een site kunt benaderen door het volgende te doen:

start/uitvoeren/cmd (intikken) nu ben je in dos.
Tik het volgende in: ping www.helpmij.nl

Wat krijg je dan te zien ?
 
Geplaatst door upsidaisy
Heb je bij NIS 2004 wel de configuratie gedaan waarbij je NIS de computer laat scannen op internet applicaties ?
Als je de wizzard afgaat kom je het tegen (?)

In dos kun je eerst even kijken of je wel een site kunt benaderen door het volgende te doen:

start/uitvoeren/cmd (intikken) nu ben je in dos.
Tik het volgende in: ping www.helpmij.nl

Wat krijg je dan te zien ?

Ik ga het morgen gelijk proberen. Die wizard is nog niet geweest, normaal gaat dat automatisch, maar ik heb hem niet zelf geinstalleerd (misschien dat het daaraan lag). In DOS ga ik morgen proberen, waar moet ik op letten?

Jacco
 
Of er wel "packets " verzonden worden of niet (4/4)

Bij mijn weten moet je bij NIS 2003 de wizzard doorlopen.Of dit bij 2004 een must is ?

Succes
 
Geplaatst door upsidaisy
Of er wel "packets " verzonden worden of niet (4/4)

Bij mijn weten moet je bij NIS 2003 de wizzard doorlopen.Of dit bij 2004 een must is ?

Succes

Okey bedankt! Ik ga ermee aan de slag!
 
Geplaatst door upsidaisy
Of er wel "packets " verzonden worden of niet (4/4)

Bij mijn weten moet je bij NIS 2003 de wizzard doorlopen.Of dit bij 2004 een must is ?

Succes

Ik heb in DOS gepinged op www.helpmij.nl, en kreeg een ping van 27 ms (goed dus).

Welke conclusie kan ik hieruit trekken?

Ik heb trouwens in NIS gekeken, maar als ik voor opties kies krijg ik telkens de mededeling dat ik niet bevoegd ben voor die actie (ook niet als ik inlog als admin). NIS staat trouwens standaard uit (dus ook de firewall). Heeft het dan zin om NIS te verwijderen?

Heel erg bedankt,

Jacco
 
Geplaatst door plugintools


Ik heb in DOS gepinged op www.helpmij.nl, en kreeg een ping van 27 ms (goed dus).

Welke conclusie kan ik hieruit trekken?

Ik heb trouwens in NIS gekeken, maar als ik voor opties kies krijg ik telkens de mededeling dat ik niet bevoegd ben voor die actie (ook niet als ik inlog als admin). NIS staat trouwens standaard uit (dus ook de firewall). Heeft het dan zin om NIS te verwijderen?

Heel erg bedankt,

Jacco

Als alle 4 de pakketjes zijn verzonden en ook aangekomen dan kun je nog de test doen obv het ip nr en dan ook pingen.Werkt dit goed dan heb je geen dns probleem.

Je zou kunnen overwegen om de firewall tijdelijk even uit te zetten.
Als je niet bevoegd bent zou je misschien toch anders moeten inloggen.Heeft iemand een wachtwoord ?
Kijk eerts even hoe het gaat als de firewall uit staat.
Zet ook even de wireless zero in XP uit (start/configuratie/systeembeheer/services)
Doe de configuratie met netwerkkabel.

Heeft de draadloze router ook "clientsoftware" ? Indien ja svp gebruiken.
 
Geplaatst door upsidaisy


Als alle 4 de pakketjes zijn verzonden en ook aangekomen dan kun je nog de test doen obv het ip nr en dan ook pingen.Werkt dit goed dan heb je geen dns probleem.

Je zou kunnen overwegen om de firewall tijdelijk even uit te zetten.
Als je niet bevoegd bent zou je misschien toch anders moeten inloggen.Heeft iemand een wachtwoord ?
Kijk eerts even hoe het gaat als de firewall uit staat.
Zet ook even de wireless zero in XP uit (start/configuratie/systeembeheer/services)
Doe de configuratie met netwerkkabel.

Heeft de draadloze router ook "clientsoftware" ? Indien ja svp gebruiken.

IP nr moet ik nog proberen, maar op www.helpmij.nl kreeg ik alle 4 de pakketjes terug.

Dat NIS wordt ik gek van, heb zelf 2003 en nooit problemen, 2004 heeft met mij nog nooit lekker gewerkt :D

De wachtwoorden heb ik zelf, dus daar kan ik ook niks aan verbeteren.

Dat van wireless zero had ik in één van je andere posts gevonden (je komt er kundig over overal!), dat ga ik proberen.

Clientsoftware is geinstalleerd.

Bedankt, je hoort weer van me!

Jacco
 
Geplaatst door upsidaisy


Als alle 4 de pakketjes zijn verzonden en ook aangekomen dan kun je nog de test doen obv het ip nr en dan ook pingen.Werkt dit goed dan heb je geen dns probleem.

Je zou kunnen overwegen om de firewall tijdelijk even uit te zetten.
Als je niet bevoegd bent zou je misschien toch anders moeten inloggen.Heeft iemand een wachtwoord ?
Kijk eerts even hoe het gaat als de firewall uit staat.
Zet ook even de wireless zero in XP uit (start/configuratie/systeembeheer/services)
Doe de configuratie met netwerkkabel.

Heeft de draadloze router ook "clientsoftware" ? Indien ja svp gebruiken.

Hoi,

Ik heb weer gekeken, wireless zero uitgezet, IP getest (werkte, dus DNS zou in orde moeten zijn volgens jou) maar nog steeds geen verbinding. NIS zou in feite de boel niet kunnen tegenhouden (want niet geladen).

Ik heb nog wel even ipconfig /renew getest, en daar kreeg ik de mededeling dat het niet uitgevoerd kon worden, omdat er geen contact met de DHCP server kon worden gelegd en dat de aanvraag daarom was verlopen. (staat volgens ipconfig /all wel aan).

Kan je hier iets mee?

Dank je!!
 
Het feit dat je geen contact kan maken met je DHCP-server zou heel goed te maken kunnen hebben met je router.Soms werkt aan en uit doen.
Gebruik de andere kabel eens.Neem aan dat de netwerkkaart in orde is ? Had degene bij je wie de computer gekocht hebt ook problemen ?
 
Hij doet het weer. Computer teruggezet naar het moment vóór Norton werd geinstalleerd, en het werkt perfect. Raar, maar gelukkig waar!!

Bedankt voor je hulp!!!!
 
Mooi zo.

Norton kan idd een van de "spelbedervers" zijn maar vaak kom je daar na andere dingen uitproberen achter.

Succes.

Onderwerp afmelden ?
 
Geplaatst door upsidaisy
Mooi zo.

Norton kan idd een van de "spelbedervers" zijn maar vaak kom je daar na andere dingen uitproberen achter.

Succes.

Onderwerp afmelden ?

Yep, gelukkig is het nu opgelost! Nogmaals bedankt voor je hulp, en ik heb hem afgemeld!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan