Verbinding wil niet meer gemaakt worden met draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

funmaker

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2009
Berichten
28
Hallo,

Een tijdje geleden heb ik service pack 3 gedeinstalleerd.
Na een week hield mijn internet er mee op. Ik verwachte dat het door de verwijdering van service pack 3 komt.
Daarom heb ik heb weer geinstalleerd hierna was het probleem niet opgelost ook terug naar een herstelpunt werkte niet daarom denk ik dat dit niet het probleem is.
Ook heb ik simpel weg de snoertjes uit de router gehaalt en het daarna overnieuw geprobeerd dit loste helaas niks op.


Nu vraag ik mijn af wat wel het probleem is.
Ter verduidelijking een hoop informatie hieronder:

Ik heb op de computer in de woonkamer geen verbinding meer met internet.
De router staat op het kantoor van me vader de twee computers daar hebben nog wel verbinding ook heb ik nog verbinding op mijn laptop.

Dit zijn mijn computer specificaties
Systeem
Microsoft Windows xp
Home edition
versie 2002
service pack 2 (was eerst 3)

Hewlett-Packard
Pavilion
Amd Athlon(tm) 64 Processor
3400+
Kloksnelheid 2.41 ghnz, 512 mb

Ik gebruik als modem: Agere Systems PCI Soft Modem

Ik heb bij mijn netwerkadapters staan:
1394-netwerkkaart
SiS 900-Based PCI Fast Ethernet Adapter
Wireless PCI 802.11b/g adapter WN4201B

Als ik bij CMD invoer ipconfig /all invoer krijg ik deze informatie
Host-Naam .....: Computer
Primair DNS-achtervoegsel... :
Knooppunttype : Hybride
Ip-Routering ingeschakeld...:nee
WINS-Proxy ingeschakeld..: nee

Ehternet-adapter LAN-verbinding:

Status van medium..:Medium ontkoppeld
Beschrijving...:
Sis 900-Based PCI Fast Ethernet Adapter
Fysiek adres.....:00-11-2f-d8-0b-d3

Ethernet-adapter Draadloze netwerkverbinding 2:

Status van Medium ...: Medium ontkoppeld
Beschrijving....:
Wireless PCI 802.11b/g adapter wn4201B
Fysiek adres .... :00-30-F1-F3-E7_37

Als ik onderaan op het computertje met de rode kruis klik en daarna op herstellen klik krijg ik deze foutmelding;
Het probleem kan niet worden opgelost omdat de volgende actie niet kan worden voltooid:
Verbinding met draadloos netwerk maken

Neem voor assistentie contact op met de beheerder van dit netwerk.
 
Ten eerste vraag ik mij af waarom je een service pack hebt gedeïnstalleerd. Is misschien Windows instabiel geworden? Dan is een kale installatie sneller te doen.

Wat voor encryptie gebruik je op het draadloze netwerk? XP SP2 kan volgens mij nog niet met WPA2 samenwerken zonder een hotfix, die in XP SP3 zit.

Maar ik vermoedt eerder dat je geen nieuwe IP adres meer krijgt. Het zou kunnnen dat het oude adres nog een week geldig was nadat je het SP had verwijderd.

Indien dat zo is kan je zelf in de instellingen van de netwerkadapters kijken of ze wel of niet hun adres via DHCP krijgen.

Succes ermee!
 
Ik heb hem gedeinstalleerd omdat ik de tip kreeg dat service pack 3 te zwaar voor mijn computer zal zijn. Zoals je bij de specifacties kan zien heb ik niet een super computer.

Waar kan ik dat zien welke encryptie ik gebruik?

Ik denk ook dat het het probleem met het ip-adress is bij bijvoorbeeld msn geeft die aan dat ik geen geldig ip-adress heb.

Zal je dat laastste in jip en janneke taal kunnen uitleggen want dat snap ik niet helemaal.
 
Ik heb hem gedeinstalleerd omdat ik de tip kreeg dat service pack 3 te zwaar voor mijn computer zal zijn. Zoals je bij de specifacties kan zien heb ik niet een super computer.

Waar kan ik dat zien welke encryptie ik gebruik?

Ik denk ook dat het het probleem met het ip-adress is bij bijvoorbeeld msn geeft die aan dat ik geen geldig ip-adress heb.

Zal je dat laastste in jip en janneke taal kunnen uitleggen want dat snap ik niet helemaal.

Je computer moet met SP3 perfect kunnen draaien.

Encryptie: vraag het aan je vader of kijk op een draadloos aangesloten computer naar de beschikbare netwerken. Meestal staat daar ook nog bij, welke encryptie wordt gebruikt.

Kijk eens op de eigenschappen van je draadloos netwerk verbinding onder TCP/IP.

Maar de kans is groot dat je sneller klaar bent indien je je computer opnieuw gaat installeren vanaf de Windows CD:thumb:
 
Ik gebruik de encryptie WEP dus niet WPA2
En er staat bij geavanceerde TCP/IP-instellingen ,onder ip-instellingen, onder ip-adres DHCP ingeschakeld
Ook staat er automatisch een DNS-serveradress laten toewijzen
 
Laatst bewerkt:
Klik rechts op je draadloze netwerkadapter,kies eigenschappen en klik op de optie "netwerkadapter opnieuw configureren" o.i.d. Heb je hier in 't rijtje IPv4 en IPv6 staan dan haal je 't vinkje weg bij IPv6,herstart de pc en je zou verbinding moeten hebben.
Anders harde reset van moden & router.
Succes!
P.S.
je kunt ook dit proberen(wel als admin)
uitvoeren
type
cmd
enter

ipconfig /renew

ipconfig /release

ipconfig /flushdns

ipconfig /registerdns

na elk commando enteren
 
Laatst bewerkt:
Ik heb in het rijtje geen IPv4 en geen IPv6 staan.
Er staat enkel Internet-protocol(tcp/ip)

Als ik invoer ipconfig /renew
krijg ik de reactie
Er kan geen enkele bewerking op Draadloze netwerkverbinding 2 worden uitgevoerd als het medium ervan niet is aangesloten.

Wat voor consequenties heeft het als je de modem en router reset?
 
Wil je eens proberen of je überhaupt beschikbare draadloze netwerken kan vinden? Dan weten wij al een stuk meer.

Indien je beschikbare netwerken kan vinden, dan kan het probleem alleen nog liggen dat je of niet op de router mag komen of dat je het WEP sleutel niet meer hebt.

Indien het netwerk in de lijst voorkomt, klik dan op opnieuw verbinden. Indien ik het goed heb dan moet je je computer om de WEP sleutel vragen. Die moet je dan intikken en verbinden.

Success:thumb:
 
Ik kan hem nog wel vinden bij beschikbare draadloze netwerken. Als ik probeer te connecten krijg ik deze fout melding

Het probleem kan niet worden opgelost omdat de volgende actie niet kan worden voltooid:
Verbinding met draadloos netwerk maken

Neem voor assistentie contact op met de beheerder van dit netwerk.


Als ik op herstellen klik krijg ik niet de mogelijkheid om een WEP-sleutel in te voeren.
 
Een moderne router heeft MAC adres filtering. Misschien moet je de router eens opnieuw opstarten en verder kijken, of het MAC adres van je WLAN adapter wel vermeld staat?
 
De router staat bij mijn vader op kantoor (in huis). Maar de andere computers en een laptop krijgen daarvan wel gewoon internet dus ik verwacht niet dat het probleem daar zit.
 
De router staat bij mijn vader op kantoor (in huis). Maar de andere computers en een laptop krijgen daarvan wel gewoon internet dus ik verwacht niet dat het probleem daar zit.

Ik vindt het prima so. Indien MAC filtering aanstaat dan moet iedere computer aangemeld staan. Heb je eentje vergeten dan komt die ene pc niet meer op internet.
 
Uit je meldingen blijkt dat alle mediums zijn ontkoppeld,zowel de LAN als je Wlan,is je draadloze adapter wel ingeschakeld?
 
Kun je wel een bedrade verbinding maken en doet 'ie 't dan wel?
Als hij 't dan wel doet zou ik toch 's naar je draadloze netwerkkaart kijken of die niet stuk is of de kaart ff loshalen en weer aandrukken als je 'n desktop hebt.
 
Kan ik de computer met draadloos internet gewoon verwisselsen met de computer die bedraad internet heeft of moet ik dan nog allerlei instellingen wijzigen?

Op het moment hoe het nu staat kan ik geen bedraad internet maken omdat de computer te ver weg staat.
 
hoef je geen instellingen voor te veranderen,gewoon internetstekkertje inpluggen dan zou je internet moeten hebben,heb je geen buurman ofzo waar je 'm ff in kunt pluggen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan