Verbinding wordt verbroken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timpetee

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 sep 2006
Op mijn nieuwe computer wordt de ADSL verbinding tijdens het downloaden na ongeveer 10 min verbroken.
Dit gebeurt zowel draadloos als met de kabel. Een herstel van de netwerkkaart in combinatie met het resetten van de router lost het probleem (tijdelijk) op.
Mijn oude computer werkt met dezelfde router prima. Het lijkt wel of mijn nieuwe computer (ACER) het na een tijdje zat is en de netwerkkaart afsluit.

Wie heeft er een tip?

Ruud

Probeer eens of Energiebeheer van Windows roet in het eten gooit:

Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc
Dubbelklik op je bedrade netwerkkaart, ga naar tabblad Energiebeheer, en vink het verhaal "Deze computer ...." uit.

Als je een USB netwerkkaart danwel USB draadloze netwerkkaart gebruikt, doe dan hetzelfde met alle USB roothubcontrollers, voorzover die beschikken over zo'n Energiebeheer tabblad.

Kijk ook bij de configuratie van je specifieke netwerkkaarten (bedraad en draadloos) of daar misschien nog opties zijn m.b.t. energiebesparing.

Tijs.

Bedankt voor jullie reacties maar het wil niet lukken. Soms is een netwerkkaart reset voldoende maar soms moet ik ook wel eens de modem resetten. Hopeloos. Wie weet nog een andere oplossing?

Grt,
Ruud

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan