verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

jordy uth

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2009
ik heb al een tijd interner via de kabel en heb laatst een laptop aangeschaft en wil daar ook internet op hebben.
Nou heb ik een router maar als ik die aansluit valt me internet op me pc weg(kan de WAN minipoort) niet vinden.
Wat kan ik daar aan doen?

De router eerst juist instellen ;-)

Wat is het merk van die router?

De router is van zonet, ik heb em ook maar gekregen dus ik dacht stekkertje erin en gaan. Maar dat gaat em niet worden.
Ik zou ook niet weten waar ik em moet instellen enzo.

Goed, je opent op de pc die met de router is verbonden in het netwerk de cli en tikt in: ipconfig

daarna druk je op enter en zie je de gegevens van je netwerkverbindingen. Het interne IP-adres van de router staat achter "standaardgateway", dat ip-adres tik je in in de adresbalk van je browser. Je komt op de configuratiepagina van je router terecht.

miss een beetje gek maar ik heb geen id wat een cli is ofzo
zodra ik die router ertussen doe valt me internet weg en kan nix instellen en nix vinden.

Dus is je router nog niet goed ingesteld.

Je kan normaal gezien sowieso de router bereiken door het intern ipadres in te geven zoals ik hierboven heb beschreven.

Begin met volgende toetsencombinatie: WINKEY + R. Dan tik je daar in: cmd.

Ziezo! Je zit in de cli! (command line interface). Je kan dus verdergaan zoals hierboven beschreven.

dat is nu gelukt met de cli maar als ik me ip adres intoets bij me internet gebeurd er nix.
Er is geen internet meer als ik de router aansluit.

Je moet je eigen ipadres niet ingeven. Maar dat van de standaardgateway

ik doe winkey R toets

toets cmd

toets ipconfig

toets het ip adres bij me internet browser

daarna gebeurd er nix.

miss dat ik iets fout doe ofzo..

Dan is er geen verbinding tussen pc en router. Branden de routerlampjes? Heb je de stroom al eens even van de router gehaald? Reeds gereset?

ja kijk zodra ik me router aansluit geeft me computer aan dat er geen verbinding meer is terwijl alle lampjes branden van de router en modem.
ik heb em ook wel gereset en dan staat er eerst 'geen lan kabel aangesloten' en als dat weg is gebeurd er nog steeds nix

En al op een andere pc geprobeerd?

Mss is de kabel kapot zodat ie een slecht signaal geeft?

ik heb maar 1 pc. op die laptop wil ik juist draadloos hebben.
Is er ook een andere manier ofzo.

Je kan het even met die laptop testen door de kabel tijdelijk in die laptop te steken...

ik heb het op de laptop geprobeerd maar hij geeft weer aan 'verbinden met WAN miniport'
en verder nix.

Ben je zeker dat je de kabels goed hebt aangesloten?

Kijk eens in de handleiding waar je welke kabel moet aansluiten... Ik heb zo'n vermoeden dat je de kabel naar de pc hebt aangesloten op de poort van de router die normaal naar de modem moet leiden...

ik heb 4 poorten op de router.
1 voor de WAN.
4 voor de LAN.

ik heb nu een kabel vanaf de modem naar me pc lopen.
Als ik de router aansluit gaat de kabel van me modem naar de router en dan naar de pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan