verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.
waar sluit je de kabels respectievelijk op de router aan?

me internet kabel gaat in de WAN poort
en in me modem gaat een kabel naar poort 1 maar dat maakt tog niet uit
ik heb ze alle 4 geprobeerd

Ja dat maakt veel uit. En als ik het goed begrepen heb zitten ze verkeerd....

De kabel waarmee je router en modem verbindt moet dus in de WAN-poort en de kabel die router en pc verbindt moet dus in de LAN-poort....

ik heb nu internet in de LAN en de andere in WAN en hij geeft nog steeds aan verbinden met mini port en meer doet hij niet

koppel alle kabels los...

neem de handleiding en kijk hoe je de router moet resetten. begin daarna in de handleiding bij het begin en kijk goed naar elke afbeelding om er zeker van te zijn dat de juiste kabel op de juiste plaats zit.

dat wil zeggen: WAN verbindt je met de modem en LAN met de pc.

ik heb nu de handleiding erbij gepakt en precies gedaan wat er staat.
Nu doet het internet op me computer het nog steeds niet maaar als ik de kabel in me laptop doe en precies de zelfde instellingen doe als de computer doet die het wel.

als ik op me pc WINKEY R en dan cmd intoets en daarna ping 192.168.1.1 intoets krijg ik timeout ofzo.

en bij me laptop heb ik nu wel internet met die router ertussen.

Weet iemand wat ik nu kan doen.

en als ik het ip adres bij me browser intoets krijg ik eerst 3x een naam en wachtwoord vraag en daarna een hele blanco pagina?

Gebruikersnaam en wachtwoord zijn vermoedelijk nog standaard en staan dus waarschijnlijk in de handleiding.

oke ga ik dat doen maar nu heb ik wel me internet kabel in me laptop zitten. of kan ik dat veranderen op die site?

dat met die site is gelukt daar ben ik opgekomen..
Ik zit alleen nog met het probleem dat het internet op me pc het niet doet.

Nou neem alle instellingen door en als die goed staan dan is er toch iets mis met de instellingen op je pc.

Kijk eens of je ipadres wel dynamisch is op die pc. Het kan zijn dat de dhcpserver van de router zelf een ipadres wil toewijzen of erger nog: dat het ipadres reeds bezet is. Maar als je een statisch ip hebt is de kans eigenlijk groter dat dat ip niet eens binnen het bereik van het netwerk ligt... Met andere woorden: zorg dat alles op automatisch staat! (als je de openDNS-servers gebruikt kan je die uiteraard laten staan, je kan zelfs eventueel de DNS-servers van de router zelf aanpassen...

Vaak werkt je internet dan sneller en veiliger.

ik heb nu alles ingesteld en hij doet het ook nog:D
ik hoop ook dt het het blijft doen.

Bedankt voor alle info.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan