• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verbindingen vernieuwen bij openen bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gaagie

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2010
Hallo,

op dit moment ben ik bezig met het maken van een dashboard voor mijn werk in Excel. Een leuke toevoeging dacht ik te hebben, door actueel nieuws via RSS feed in Excel (middels Gegevens van Web) te plaatsen. Alles gaat eigenlijk goed, maar ondanks dat ik heb aangevinkt om bij het openen van het bestand (of na een x aantal minuten) automatisch te vernieuwen, werkt het niet!

Help, weten jullie misschien wat ik fout heb gedaan of wat ik nog moet doen? Ik hoop dat jullie hiervoor een oplossing hebben, zonder gebruikt te maken van VBA.

Alvast bedankt voor een reactie!

Anton

Veertig keer bekeken en geen reactie! Zou het ontbreken van een voorbeeld de oorzaak kunnen zijn?

De bijlage is helaas groter dan 100KB en dan hem niet uploaden.

Rob,

bijgesloten het verkleinde document. Hiervoor nog wel even de volgende toelichting:

Ik heb een webverbinding gemaakt met een webpagina die middels RSS feed de laatst geplaatste nieuwsfeitjes van de betreffende website (bijvoorbeeld nu.nl) haalt. Dit kun je bereiken via: Gegevens -> Van web -> plakken rss pagina -> Importeren

Ik heb nu een gegevensverbinding met de betreffende webpagina gemaakt en deze verbinding geeft in een tabel de resultaten weer (zie bijgesloten document). De eigenschappen van deze verbindingen (onder Vernieuwen -> Eigenschappen verbindingen) heb ik aangepast naar vernieuwen om 60 min en bij opstarten van document.

En daar gaat het bij mij nu mis. Deze instellingen heb ik gedaan, maar toch wil de verbinding niet om de 60 minuten vernieuwen of bij het opstarten van het document.

Uiteraard is het mogelijk die middels een macro om de x aantal minuten te vernieuwen, maar hoop juist dit zonder VBA te kunnen oplossen (om gebruiksvriendelijkheid en onderhoud van het dashboard in tact te houden).

Ik hoop dat hiermee mijn vraag / probleem duidelijker is geworden en ik hoop nog meer op een oplossing ;)

Anton

Bijlagen

Anton,

Ik heb er even naar gekeken, maar hier geen ervaring in. Ik hoop dat anderen je met het voorbeeld op het goede spoor kunnen zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan