Verbindings probleem linksys wrt 160N router

Status
Niet open voor verdere reacties.

pieter19

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 jan 2010
Hallo,

Ik heb een linksys wrt 160N router gekocht. Deze heb ik aangesloten op mijn speedtouch ST706 thomson modem. Om een draadloos netwerk te maken voor mijn laptop. Een ASUS K70IC. Ik heb de meegeleverde cd rom gebruikt voor de installatie. Deze installeert het programma network magic. Ik had binnen 10 min internet. Maar vanaf de dag daarna is mijn verbinding wisselvallig. Mijn netwerk is in de lucht, maar ik kan er geen verbinding mee maken. Zo af en toe springt hij er op en kan ik op internet. Ik heb de router al meerdere keren opnieuw geinstalleerd. Maar het zelfde probleem blijft zich voor doen.
Als ik mijn laptop aanzet krijg ik een foutmedling die er mee te maken heb denk ik. Deze fout melding is:

Logboeknaam: Microsoft-Windows-Dhcp-Client/Admin
Bron: Microsoft-Windows-Dhcp-Client
Datum: 27-1-2010 16:26:59
Gebeurtenis-id:1001
Taakcategorie: Gebeurtenis adresconfiguratiestatus
Niveau: Fout
Trefwoorden:
Gebruiker: LOCAL SERVICE
Computer: pieter-PC
Beschrijving:
Deze computer heeft geen adres toegewezen gekregen van het netwerk (door de DHCP-server) voor de netwerkkaart met netwerkadres 0x0625D3DB3C84. De volgende fout is opgetreden: 0x79. De computer zal blijven proberen om zelf een adres van de server met netwerkadressen (DHCP-server) te verkrijgen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik baal zo dat ik nu een nieuwe laptop heb en dan niet draadloos kan internetten.

Ik heb de nieuwste firmware gedownload maar het heeft niet mogen helpen.
Nog wat aanvullende info: Ik werk met windows 7, ik heb een adsl verbinding van provider online, ik heb AVG als virusscanner en de "normale" windows firewall aanstaan. Mijn draadloze netwerkkaart is van atheros, verder heb ik nog een mini wifi.

groet pieter,

firmware

Hallo,

Ik heb dezelfde router, en de problemen komen mij niet onbekend voor. De router werd pas stabiel na het installeren van de nieuwste (Amerikaanse) firmware. De nieuwste Nederlandse firmware loopt toch nog altijd iets achter bij de Amerikaanse. Dus als je het niet storend vindt dat je routermenu in het Engels is, en dat je 2 draadloze kanalen minder hebt, dan is het installeren van de nieuwste Amerikaanse firmware een optie.

http://downloads.linksysbycisco.com/downloads/firmware/WRT160Nv2_v2.0.03.007_US_code.bin

Groeten,

Kruimeltje.

PS. Deze firmware is wel voor de WRT160N v2 (Er schijnen 3 versies te zijn, met verschillende chipsets. De v2 , die in Nederland blijkbaar het meest verkocht wordt, schijnt het meest problematisch te zijn.

Blijft het probleem zich voordoen dan gewoon contact opnemen met Linksys Technische ondersteuning.

Telefoonnummer: 0900 564 6000

Email: support.nl@linksys.com

Ik heb al reeds een keer gebeld met de 0900 service lijn van de winkel waar ik de router gekocht heb. Dan hang je 30 min aan de lijn (voor veel geld) en dan is het nog niet verholpen. Ik hoop daarom eigenlijk via deze site tips te krijgen voor het oplossen.

Mvg Pieter,

Je moet contact opnemen met linksys die helpen je online prima heb ik zeer goede ervaring mee.
Die winkel helpdesks dat is niets, hebben er geen voldoende kennis van.

Hallo,

Ik heb inmiddels met hulp van een vriend mijn linksys router alleen als switch ingesteld om zo de adres toewijzing aan mijn draadloze netwerkkaart (C84) te vereenvoudigen. Maar dit heeft ook niet mogen helpen. Op internet kwam ik tegen dat ik de local service kon aanpassen. Dit heb ik ook gedaan. Maar ook zonder resultaat.
Ik heb het vermoeden dat het meegeleverde programma van linksys ( network magic) iets in mijn systeem heeft veranderd. De fout melding begon nadat de trail periode (van het uitgebreide programma) was afgelopen. Ik heb het programma er inmiddels af gegooit en gebruik het programma van windows nu om een draadloze verbinding te verkrijgen. Dit lukt maar dan heb ik nog steeds een onstabiele verbinding. Ik heb de linksys support gemaild maar nog niks gehoord. Heeft er nog iemand tips?

Mvg Pieter,

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan