verbindings probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

jannie1952

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2011
Ik heb een lifebook S serie 7020WL1 Maar als ik draadloos ga verbinden naar mijn netwerk en de goeie sleutel invoer dan wil hij maar niet verbinden. Wel als ik een onbeveilgd netwerk kies verbind hij wel. Wie kent dit probleem.
Gr harry

Dus WPA2 als je WPA probeerde of WPA als je WPA2 gebruikte. Het kan zijn dat oudere apparaten problemen hebben met WPA2.

Zo te zien heb je Intel WLAN aan boord.
Probeer het volgende:
a. Kijk na in Apparaatbeheer welke WLAN van Intel je precies hebt (2200BG of 2915ABG).
b. Download de volgende software (kies wat hoort bij je WLAN adapter, zie verder ook c.):
Driver-only voor 2200BG
Driver + verbindingsprogramma voor 2200BG
Driver-only voor 2915ABG
Driver + verbindingsprogramma voor 2915ABG
c. Als je alleen de driver wilt updaten, dan de gedownloade driver uitpakken en daarmee in Apparaatbeheer de driver updaten.
Wil je niet alleen een nieuwe driver maar ook een verbindingsprogramma van Intel erbij, dan deïnstalleer de Fujitsu WLAN software (incl. evt. hulpprogramma voor beheer van draadloze toegang), en installeer de Driver + verbindingsprogramma. Je zult dan de draadloze verbindingen kunnen aanmaken en beheren in het hulpprogramma van Intel.

PS: Het verhaal dat mogelijk de WLAN adapter geen WPA2 aankan is mogelijk, dus probeer dat zeker ook even uit: WPA2-PSK veranderen naar WPA-PSK in je draadloze router.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Inderdaad bedankt maar met een wep protocol werk het wel.
Gr harry

Klinkt alsof:
a. Je XP hebt zonder dat je ondertussen Service Pack 2 of Service Pack 3 geïnstalleerd hebt (of een beperking in de verbindings-software die Fujitsu beschikbaar gesteld heeft), én
b. Je mijn suggestie nog niet gevolgd hebt. In dit geval zou ik dan kiezen voor de Driver + verbindingsprogramma optie (zie mijn vorige posting). Daarna testen met eerst WPA2-PSK en mocht dat niet lukken met WPA-PSK beveiliging in je router.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan