verbindings problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

revis

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 okt 2003
Berichten
1
sinds kort heb ik t broadband basic kabel pakket aangeschaft (witte staande modem van motorola)
en heb ik verbindingsproblemen
iedere keer ben ik voor 1 uur en 3 a 4 minuten on line en dan word ik eraf gegooit
dan moet ik via het startmenu/uitvoeren/ de code WINIPCFG intoetsen alles vrygeven/vernieuwen
verbinding maken en dan ken ik weer on line voor 1 uur en xxx minuten
myn vraag is waarom word ik er elke keer af gegooid?
myn besturing is windows ME
is het iets in de ip configuratie of wat?
gaarne enige info is welkom want ik ben radeloos aan t worden
elke info is welkom via revis@wanadoo.nl
by voorbaat dank
 
Om het proces iets sneller te laten verlopen:

Maak een tekstbestandje met de naam VERVERS.BAT (of wat je maar wilt). Inhoud:
ipconfig /release 0
ipconfig /renew 0

Maak een snelkoppeling op je bureaublad, dan kun je met 1 dubbelklik de kaart verversen. Wel even controleren of die 0 goed is, je moet de fysieke netwerkkaart verversen. Die met het 10.x.x.x adres dus. Als je in een MS-DOS box het commande IPCONFIG geeft zie je de nummers wel.

Nu nog de ECHTE oplossing, een sessie die een paar uur kan duren (of liefst oneindig). Zou een router helpen of zit het probleem aan de Casema/Wanadoo kant. HELLUP!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan