verbindingsfoutje! wat nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.

deijlrene

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2006
Ik heb hier thuis 2 pc's staan beide aangesloten op het modem/router van versatel. ( 20mb)

Nu heb ik de ene pc opnieuw geinstalleerd na upgraden van mijn geheugen en hij deed het perfect en ik was met tune up alles nog even aan het optimaliseren en ik weet niet wat ik heb gedaan maar opeens is mijn verbinding eruit geschoten. ( op mijn andere pc werkt alles wel perfect)

Ik heb geprobeerd om de LAN-verbinding te herstellen maar als ik dit doe dan staat er:

Het probleem kan niet worden opgeloste omdat de volgende actie niet kan worden voltooid:

Het IP-adres vernieuwen.

Neem voor assistentie cotnact op met de beheerder van dit netwerk.

Nu heb ik ook even bij ondersteuning gekeken bij deze verbinding en er staat bij
adrestype : ongeldig ip-adres
ip:adres: 0.0.0.0
subnetmasker: 0.0.0.0
Standaard-gateway: ( staat leeg)

dan onder details staat dit ook, en onder dns en onder wins server staats er niets en bij fysiek adres staat wel het 1 en ander lang getal en letters.

Ik weet dat er iets is om je ip adres te herstellen via uitvoeren ofzo maar ik durf dit niet zo goed te doen dus wie kan mij hier advies bij geven om dit allemaal te herstellen?

Hangen beide aan een netwerkkabel? probeer een andere kabel, of wissel ze even om te zien of het hier aan ligt.

reactie

dit heb ik geprobeerd( kabels omgewisseld) maar helpt niet, het ligt echt aan de pc verbinding zelf ( de lan verbindings instellingen)
ze zitte beide met een kabel direct aan de versatel modem/router.

Ik heb via uivoeren---> cmd--> ipconfig ook gekeken en daarin stond ook alles op 0.0.0.0 dus dit moet gewijzigd worden.

alleen weet ik zelf dus echt niet hoe.

Laatst bewerkt:
Als de router een dhcp server is moet de pc een ip adres van die router krijgen, kijk eens bij de netwerkinstellingen op comp die wel verbinding heeft hoe dat daar staat.

Ook kun je netwerkkaart eruit halen, rebooten, uitzetten, kaart er weer in, opstarten en windows de drivers weer laten installeren, of dit allemaal zelf doen door die drivers te herinstalleren.

Ook nog is te proberen om als gateway het ip nummer van de router te geven, sommige routers/dhcp servers willen dat.

Lange Pier zei:
Als de router een dhcp server is moet de pc een ip adres van die router krijgen, kijk eens bij de netwerkinstellingen op comp die wel verbinding heeft hoe dat daar staat.

Ook kun je netwerkkaart eruit halen, rebooten, uitzetten, kaart er weer in, opstarten en windows de drivers weer laten installeren, of dit allemaal zelf doen door die drivers te herinstalleren.

Ook nog is te proberen om als gateway het ip nummer van de router te geven, sommige routers/dhcp servers willen dat.

Helaas kan ik er niets uithalen ( althans het kan wel maar IK kan het niet haha)
Dus dat is sowieso geen optie. Ik heb ook inmiddels achterhaald wat het is om een nieuw ip te verkrijgen maar dit gaat ook helaas niet en krijg ik ook een foutmelding.

Ik ben toch nu maar de pc opnieuw aan het installeren even. En dan even beter oppassen met de programma's die ik gebruik zoals tune up ( waar ik overigens nog nooit problemen mee heb gehad)

EN nu maar hopen dat die na de installetie het sowieso wel doet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan