verbindingsperikelen Fedora Core 5

Status
Niet open voor verdere reacties.

flipper67

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2006
Berichten
15
Ik heb een vraag en een probleem. Allereerst de vraag. Tot voor kort gebruikte ik FC2 en daarin was standaard een tool (naam weet ik niet meer) die ik kon gebruiken als alternatief voor MS Remote Desktop Connection. Dit kan ik niet meer in FC5 vinden. Kan iemand me vertellen wat ik daarvoor moet gebruiken?

M.b.t. mijn netwerk verbinding naar m´n router heb ik het probleem dat iedere keer het IP adres voor de DNS server wordt gezet op dat van mijn router in plaats van de door mij opgegeven DNS servers van mijn provider. Hierdoor is de internet verbinding vaak traag. Kan iemand me uitleggen hoe ik dit definitief uit de wereld kan helpen?

BvD,
Een FC5 noob :D
 
De remote desktop connection kun je maken met bijv. vnc, gnome-rdp (voor Gnome) of krdc (voor KDE).

Wat betreft de ip adressen van je DNS:
Waarschijnlijk heb je bij je netwerkinstellingen opgegeven dat de DNS servers geupdate moeten worden met DHCP. In dat geval krijg je je router als DNS server te zien. Wil je dat niet dan moet je die optie uitschakelen. Daarna kun je handmatig je DNS server invullen en dan blijft het ook staan. Omdat ik zelf geen FC gebruik kan ik je zo niet vertellen waar je die instelling voor het DHCP gedeelte kunt vinden. Je DNS entries kun je wijzigen in /etc/resolv.conf.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan