verbindingsproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kapitein

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2003
Berichten
106
Zit sinds kort met PC + notebook achter een breedband router. Gaat allemaal prima, ware het niet dat op de meest onverwachte ogenblikken m'n verbinding met het internet eruit vliegt....
Moet dan de router resetten of uit/inschakelen om weer verbinding te krijgen. Ik heb eerlijk gezegd geen idee waar het probleem zit.:confused:
 
En welke router gebruik jij dan.
 
Als je een kabel aansluiting van @home hebt, weet je dan wel zeker dat je in beide computers een cc naam hebt gezet.
En dan wel cc12345-a en cc12345-b de laatste letters wijzigen dus.
Als je dan niet doet dan heb je de ene keer wel een verbinding en dan kan in 1 keer de verbinding wegzijn.

Ondertussen heb ik op andere forums ook al gelezen dat door de verandering van de snelheid van @home sommige routers dit niet aankunnen en dan de problemen krijgen die jij beschrijft.

Maar als je een andere provider hebt dan zou ik het zo 1 2 3 niet weten.
Je hebt een goede router dus daar mag het eigenlijk niet aan liggen. Maar wat doet je pc als je hem rechtstreeks op het kabel modem aansluit.
 
Provider is Kabelfoon.
Toes de verbinding nog rechtstreeks naar de PC liep was er geen enkel probleem !
Daarom vermoed ik dat 't tòch aan de router ligt...
 
Kapitein,
Dit probleem ken ik en de oplossing is meestal eenvoudig .
Ga eerst een naar :De site van USRobotics http://www.usr-emea.com/support/s-prod-template.asp?loc=emea&prod=8000.
daar staat een duidelijke uitleg in het Nederlands.
Meestal eerst de router resetten,dan router via Exploirer benaderen vanaf de PC waar de internet verbinding het eerst zonder router is ingesteld.
Daabij de setup je computernaam invullen en het mac adres clonen en instellingen vast leggen .ddan de PC uitschakelen. Modem 10 sec uitschakelen daaarna modem weer aanzetten dan de compuers opstearten en dan moet het allemaal werken.
Vr. gr. B.Kat
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan