Verborgen apparaten weergeven /beheren

Status
Niet open voor verdere reacties.

JaapJvanVeen

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2002
Berichten
844
Ik gebruik Windows XP SP3 met alle updates behalve de laatste twee van 8 oktober 2013 KB2863230 en KB2861189, die heb ik teruggezet omdat het systeem steeds vast liep.

Ik kreeg daarna memoryproblemen in het laagste segment bij de systeeminformatie. Die memoryproblemen heb ik op kunnen lossen door in apparaatbeheer alle overtollige apparaten te verwijderen. Ik heb die boven water gekregen door te kiezen voor 'alle verborgen apparaten'. Nu krijg ik een lijstje te zien als http://home.kabelfoon.nl/~quetzal8/hulp/apparaatbeheer.jpg

Mijn vraag: Hoe komen al die verborgen apparaten die niets doen in apparaatbeheer?? Sommige ken ik, die zijn van oude applicaties, maar vele andere kan ik niet thuis brengen.

Tot nog toe heb ik alle verborgen apparaten waaraan geen programma hangt verwijderd. Tot nog toe zonder problemen, echter heb ik de indruk dat ze steeds weer nieuwe voor de dag komen.

Kan iemand hierover zijn licht laten schijnen?

Jaap
 
Vaak zijn dit twee dingen:

1) "virtuele" apparaten die alleen bestaan als driver en verder geemuleerd worden door software. De meest bekende zijn virtuele cd drives, maar er zijn ook virtuele apparaten voor kopieerbeveiligingen, encryptie, etc.

2) USB apparaten worden "onthouden" door windows om ze later sneller te kunnen gebruiken.

normaal gesproken zouden deze geen problemen moeten veroorzaken. Echter een slecht geschreven driver en/of malware zou hier mogelijk wel problemen veroorzaken.
 
Dank voor de reactie. Ik heb nu ook inderdaad zelf ontdekt dat elke USB-stick die eens aangesloten is geweest zijn aansluiitng aan maakt.
Merkwaardiger vind ik dat ik onder processors zie
1. AMD Athlon XP 3000+ (die zit er in)
2. Intel Pentium 4 CPU 3.06GHz
3. Intel Pentium 4 CPU 3.06GHz
Die laatsten zitten er niet in.
Mogelijk zijn die in de fabriek meegeladen uit de systeemschijf om zowel Athlon als Intel processors te ondersteunen.
Jaap
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan